کتاب پهلوان و پهلوانی استاد آقامیری در اندیشه رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - آیین رونمایی از کتاب پهلوان و پهلوانی نوشته استاد آقامیری روز جمعه 5 مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب پهلوان و پهلوانی استاد آقامیری در اندیشه رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، کتاب پهلوان و پهلوانی اثر استاد محمد باقر آقامیری روز جمعه 5 مهر ماه ساعت 16 با حضور اساتید هنر و مینیاتور در اندیشه رونمایی می‌شود.

گفتنی است، استاد آقامیری دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را از سوی شورای عالی فرهنگ و هنر، دریافت کرده است.
محمد باقر آقا میری در کار مینیاتور، خود را از شیفتگان و شاگردان استاد محمود فرشچیان می‌داند و به این امر معتقد است که فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور، درعین قلم گیری‌های سنتی مینیاتور، دارای محتوایی نو و معاصر است.

وی سال‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، ‌کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده دار بوده است.

آقا میری تا کنون تصویر سازی و تذهیب نقاشی بیش از 40 عنوان از کتاب‌های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیش از 30 جلد قرآن را تذهیب و ترصیح کرده است.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار استاد آقا میری از روز جمعه 5 مهر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه دایر است.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند در تاریخ ذکر شده به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پا سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار