متروی تهران میزبان بیش از ۱۳ هزار دوچرخه‌سوار

تهران (پانا) - با اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از ابتدای آذرماه ۹۷ تا پایان شهریور ماه ۹۸ بیش از ۱۳ هزار نفر دوچرخه سوار از متروی تهران و حومه استفاده کردند.

کد مطلب: ۹۵۶۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
متروی تهران میزبان بیش از ۱۳ هزار دوچرخه‌سوار

به گزارش شهرنوشت، در تیرماه امسال ۲۲۷۷ دوچرخه سوار و در مرداد ۲۶۸۱ دوچرخه سوار و در شهریور ماه ۲۴۰۲ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند که این میزان نسبت به سه ماه ابتدایی سال با رشد همراه بوده است.

در سه ماهه ابتدایی سال، ۴۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند که این آمار در سه ماهه دوم سال با ۳۰۷۲ نفر افزایش و به ۷۳۷۰ دوچرخه سوار رسید.

با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه‌سواران مهیا شد و مسافرانی که از دوچرخه‌های تاشو با ابعاد۳۰×۶۰×۹۰ استفاده می‌کنند در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری محسوب می‌شود وارد شبکه مترو شوند.

امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فرودین ماه مجاز است اما براساس تمهیدات اتخاذهشده از ابتدای مردادماه ۹۸ ورود دوچرخه‌های عادی به مترو، نیز در تمام روزهای هفته از ساعت ۲۰ بلامانع است اما برای تردد بهتر مسافران در روزهای هفته باید از دوچرخه تاشو استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار