سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اجرای طرح 30ساعت تدریس هفتگی موظف در جهت کمبود نیروی انسانی

تدوین برنامه های آموزش و پرورش خوزستان با محوریت سند تحول بنیادین

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جبران بخش ی از کمبود نیروی انسانی در استان گفت : از ظرفیت همکاران بازنشسته واز طرح 30ساعت تدریس موظف دبیران که ازسوی وزارت آموزش و پرورش ارایه شده استفاده کرده ایم .وتدوین برنامه های آموزش و پرورش خوزستان با محوریت سند تحول بنیادین است .

کد مطلب: ۹۵۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح 30ساعت تدریس هفتگی  موظف در جهت کمبود نیروی انسانی

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان حاشیه آیین زنگ مهر در پاسخ به این پرسش که مجموعه مدیریت آموزش ش و پرورش چه تدابیری را در ر استای بازگشایی مدارس و رفع کمبود فضای آموزشی و معلم انجام شده است به پانا گفت :در ارتباط با کم بود نیروی انسانی ما دو دسته اقدامات را طبقه بندی کردیم ،یک اقدامات کوتاه مدتی است که باید بصورت فوری طراحی می شد و ما مشکل را حل می کردیم.تعداد محدودی از مدارس را متناسب با کمبود هر منطقه به نوبت دوم منتقل کردیم که امکان استفاده و بهره وری از نیروی متخصص در نوبت بعداز ظهر ها هم فراهم شود.

رفیعی دهکردی با اشاره به بکارگیری نیروهای بازنشسته کفت:امسال مقارن با سال تحصیلی جدید ضریب نیروی غیر متخصص را کاهش دادیم و در کل این اقدامات از ظرفیت همکاران عزیز بازنشسته هم استفاده کرده ایم از طرح 30ساعت خدمت موظف وزارت آموزش و پرورش که طرح خوب و کاربردی هم بود استفاده کردیم وبخشی از نیروهای حق التدریس را نیز بکار گیری کردیم .

او یادآور شد :این سیاستهایی بود که در کوتاه مدت انجام شده و در بلند مدت هم با کمک مجموعه وزارت آموزش و پرورش وهمراهی مسیولین محترم و همکاران عزیزم در مجموعه تربیت معلم کشور و استان انجام شده است وامسال نیز حدود2000دانشجوی تربیت معلم وارد استان خواهند شد و تحصیلات خودشان را آغاز خواهند کردکه امیدواریم این رقم در سال اینده به 3000برسد .

رفیعی دهکردی با اشاره به استخدام نیروهای پیمانی هم گفت :در بخش استخدام پیمانی هم به یاری خدا حضور 197 نفر از طریق آزمون استخدامی جذب خواهیم کرد و این روند سال آینده هم ادامه خواهد داشت .

رفیعی دهکردی در خصوص توزیع شیر رایگان مدارس هم اظهار کرد :این پرسش را اجازه بفرمایید تصمیم گیری های لاتزم انجامم شود اما این را هم باید بگویم که بحث شیر در راس برنامه قرار دارد و پس از قطعی شدن اعلام خواهد شد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان محوریت برنامه های تدوین شده در آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی جدید را بر مبنای سند تحول بنیادین دانست و تاکید کرد: برای سال تحصیلی آینده برنامه های خوبی با محوریت سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است ، تدوین شده است و امیدواریم با همت همکارانمان سالی سرشار از موفقیت را برای دانش آموزان خوزستانی رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار