وزیر آموزش و پرورش: از هیچ استانداردی در تربیت معلم کوتاه نمی‌آییم

باید معلمان دانش‌آموزان را در برابر استیصال و خطرها مصونیت ببخشند، این مصونیت‌ها در قالب الفاظ حاصل نمی‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش قلب این وزارت‌خانه را دانشگاه فرهنگیان دانست و تاکید کرد که این وزارتخانه از هیچ استاندردی در تربیت معلم کوتاه نمی‌آید.

کد مطلب: ۹۵۵۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: از هیچ استانداردی در تربیت معلم کوتاه نمی‌آییم

محسن حاجی‌میرزایی در اولین گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان که در مرکز شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد، گفت: «قلب آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان می‌تپد و رمز موفقیت ما و مجموعه تعلیم و تربیت در این دانشگاه رقم‌ می‌خورد.»

او ادامه داد: «اگر حال این دانشگاه خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب است، بنابراین بار سنگین تحول در تعلیم و تربیت است و اجرای دقیق و سنجیده سند تحول بنیادین بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.»

حاجی‌میرزایی گفت: «بیس از نیمی از اهداف و آرمان‌های من در دوران مسئولیتم ارتباط تنگاتنگ با این دانشگاه است. مهم‌ترین ماموریت این دانشگاه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است و این رسالت بسیار مهمی است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «اینکه مجرای ورود به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است یک نقش بسیار مهم است. این نقش به ما الزامات و ضروریات‌هایی را گوشزد می‌کند و باید با جدیت مراقبت شود.»

معلم جانشین تمام نداشته‌هاست

او با طرح این سوال که چرا معلم باید در این دانشگاه تربیت شود و چرا این دانشگاه باید او را تربیت کند، گفت: «دلیل این سوال این است که معلم در تراز سند، هدایت‌کننده و اسوه امین است و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت و مهم‌ترین عنصر است. من معتقدم معلم جانشین تمام نداشته‌هاست.»

حاجی میرزایی گفت: «توجه عمیق و بایسته‌ای به اینکه معلمانی که در مجموعه ما تربیت می‌شود چه ویژگی‌هایی دارند و در تراز سند هستند مهم است. برای گسترش چتر آموزش، منابع نظام ما کافی نبود و کیفیت را قربانی کرد. این را در دانشگاه جایز نمی‌دانیم و از هیچ استانداردی در تربیت معلم کوتاه نمی‌آییم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «باید کسی از دانشگاه فرهنگیان بیرون بیاید که ویژگی‌های کاملا منحصر به فرد داشته و توانمندی‌های لازم را کسب کرده باشد. داشتن هیات علمی توانمند شرط قطعی ماست.»

او افزود: «اعتبار دانشگاه فرهنگیان را باید خود دانشگاه پاسداری کند. در سند به ساحت‌های متنوع تربیتی بسط پیدا می‌کنیم و معلمی که بتواند این ساحت‌ها را مدیریت کند ویژگی‌هایی دارد.»

حاجی‌میرزایی ادامه داد: «در هستی هیچ شغلی شریف‌تر، غنی‌تر و پیچیده از معلمی نیست. دنبال معلمی هستیم که تحکیم نقش الگویی داشته و شایستگی‌های حرفه‌ای را ارتقا ببخشد. بنابراین مدیران و معلمان نیازمند آموزش هستند.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «دانشگاهی که از تمام استانداردها به‌دقت مراقبت می‌کند، موفق است.»

او افزود: «باید دانشگاه در تراز سند باشد و انسانی تربیت کند که در این تراز باشد.»

حاجی میرزایی گفت: «با محیط‌های ایزوله نمی‌توان افرادی تربیت کرد که در برابر سیل پرسشگری، راهبردهای موثری برای عرضه داشته باشند. باید معلمان دانش‌آموزان را در برابر استیصال و خطرات مصونیت ببخشند. این مصونیت‌ها در قالب الفاظ حاصل نمی‌شود، معلم و محتوایی در تراز سند می‌خواهد‌.»

اول مهر 27 هزار و 855 معلم جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شوند

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این گردهمایی گفت: «از مهر بیش از 100 هزار معلم تربیت خواهیم کرد. اول مهر 27 هزار و 855 معلم جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.»

او افزود: «از این تعداد 17 هزار و 560 نفر از طریق ماده 28 و 10 هزار و 295 نفر فارغ‌التحصیلان دوره رسمی هستند.»

او افزود: «سال بعد 37 هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 1401 کف نیاز معلم را ترمیم کنیم و در سال 1404 اولین گام کیفیت‌سازی معلم را برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار