مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: دامن مادر بزرگترین مدرسه است

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آنجا تربیت می شود.

کد مطلب: ۹۵۵۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: دامن مادر بزرگترین مدرسه است

محمد علی واقعی در نشست راهبردی با بانوان شاغل در این اداره کل اظهار کرد: آشنایی اولیا با اهداف سند تحول باعث ایجاد ارتباط موثر و بیشتر خانواده ها با اولیاء مدرسه می شود.

او از خانواده به عنوان تسهیل گر و تسهیل کننده فعالیت های آموزشی در کنار مربیان و معلمین مدارس یاد کرد و ادامه داد: تعلیم و تربیت فرایند به فعلیّت درآوردن استعدادهای درونی و قوای نهفته در وجود انسان است که با تعامل گسترده خانه و مدرسه این مهم عینیت می یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در فرایند تعلیم و تربیت توجه به همه ی ابعاد دینی، اخلاقی و روانی ضروری است، تصریح کرد: در تربیت اسلامی علاوه بر رشد و نمو جسمی و علمی، و پرورش فکرو اندیشه جوانان باشناسایی، شکوفا سازی و هدایت استعداد دانش آموزان به منظور تزکیه نفس ، مکارم اخلاق و دوری از آلودگی ها توجه شده است.

واقعی، خمودگی و بی برنامگی را آفتی خطرناک دانست و افزود: گرفتاری های امروز برای این است که بیشتر به آموزش علوم تجربی توجه داشته و از تزکیه وتربیت غافل شده ایم.

او با بیان این مطلب که لازمه ی اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین در مدارس و تسریع در دستیابی به اهداف آن در دوره های مختلف تحصیلی آشنایی دقیق والدین با این سند است؛ یادآور شد: یکی از آسیب های امروز جامعه به خاطر توجه به آموزش صرف و غفلت از دیگر شاخص های فرایند تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش مادران در تعلیم و تربیت فرزندان خاطر نشان کرد: دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آنجا تربیت می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش با اشاره به نظر امام خمینی(ره) به نقش تربیتی زنان و مادران، عنوان کرد: آنچه که بچه از مادر می شنود غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود، مادری یک وظیفه انسانی،یک وظیفه الهی ، یک امر شریف و در یک کلام تربیت انسان است.

او، کاهش دغدغه های آموزشی و پرورشی دانش آموزان و اولیای آن ها را یکی دیگر از رسالت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش استان درسال گذشته توانست در میانگین نمرات دروس نهایی رتبه اول کشور را بدست آورد و نگهداشت این رتبه تلاش و برنامه ریزی دقیق و درستی را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار