افتتاح آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز شهید حسین ناصری کوهمره نودان

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: خیرین مدرسه‌ساز فارس در سال جاری بیش از یک هزار میلیارد ریال تعهد برای ساخت مدرسه داشتند که نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد رشد مشارکت خیرین را در امر مدرسه سازی نشان می دهد.

کد مطلب: ۹۵۵۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آموزشگاه 6 کلاسه خیرساز شهید حسین ناصری کوهمره نودان

علی عسکر نجفی در مراسم افتتاح آموزشگاه خیرساز 6 کلاسه شهید حسین ناصری منطقه کوهمره نودان ،با اشاره به اهتمام خیرین در ساخت مراکز آموزشی ، پرورشی و فرهنگی که دانش آموزان در آنها تحصیل و باعث رشد جامعه می شود گفت : امروزه با نگاه خوبی که مردم به امر مدرسه سازی دارند این بحث روز به روز در حال تقویت است و ابعاد آن در بین اقشار مختلف مردم در حال گسترش است و همه برای ساختن مدرسه احساس مسوولیت می کنند.

نجفی افزود : علی رغم تنگناهای اقتصادی مدرسه سازی هرگز تحت الشعاع مشکلات نمی شود، تا جاییکه دانش آموزان و حتی پاکبانان شهرداری نیز در این مهم سهیم هستند و بدون توجه به سطح ، طبقه و تحصیلات همه مدرسه سازی را بعنوان یک فرهنگ پذیرفته اند.

او اضافه کرد: در جشنواره خیرین امسال نیز نیکوکاران بیش از هزار میلیارد ریال تعهد داشتند که نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد رشد مشارکت خیرین را در امر مدرسه سازی نشان می دهد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تسریع در تامین سرانه فضاهای آموزشی استاندارد در گرو همت خیرین است گفت: در شرایط فعلی تامین سرانه آموزشی استاندارد به 120 هزارمیلیارد تومان اعتبار با بازه زمانی سی سال نیاز است که همت خیرین می تواند این مدت را تسریع دهد.

داریوش ورناصری ادامه داد: خیرین نقش پررنگی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی در سطح کشور را دارند و سالانه به طور میانگین سی درصد از پروژهای احداثی با مشارکت و یا با اعتبار خود احداث و تقدیم دانش آموزان می کنند که جای تکریم از این انسان های شایسته را دارد.

ورناصری اضافه کرد: بالغ بر 107 هزار مدرسه با ظرفیت 530 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که سی درصد این رقم که حدود 32 هزار فضای آموزشی را شامل می شود ، نیاز به بازسازی دارد که دولت به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست و ما دست خیرین مدرسه ساز را برای مساعدت می فشاریم.

او ،سرانه فضاهای آموزشی را در شرایط استاندارد 4/8 مترمربع برشمرد و افزود: این رقم در وضعیت فعلی 2/5 مترمربع است که حدود سه متر برای هر دانش آموز کمبود فضا داریم که در سطح کلان باتوجه به جمعیت 14 میلیون دانش آموزی به 42میلیون مترمربع فضا تا نیل به معیارهای استاندارد فاصله داریم که با در نظر گرفتن هزینه ساخت مدارس تخریبی، برای تامین فضاهای آموزشی مطلوب و استاندارد به اعتباری معادل 120 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که باتوجه به تخصیص اعتباری فعلی که 4 هزار میلیارد تومان در سال است تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله سی ساله داریم که همت خیرین می تواند این مدت را کاهش دهد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور جمع آوری مدارس خشتی و گلی و بخاری های نفتی را از راهبردهای جدید این سازمان برشمرد و افزود: هرساله بخاری های نفتی برای دانش آموزان حوادثی به همراه داشت که در سال جاری در مناطقی که شبکه گاز اجرا شده باشد از سیستم حرارتی استاندارد در مدارس استفاده خواهد شد که در فارس نیز تا 90 درصد این امر محقق شده و مابقی نیز به زودی محقق خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس فارس نیز با اشاره به اقدامات دولت و همت ملت در رفع مشکلات کشور تصریح کرد: امروزه تمام ظرفیت ها و توانمندی های نظام برای آبادانی کشور به کار گرفته می شود و در سازمان نوسازی مدارس نیز منابع اعتباری متعدد از جمله دولتی و خیری برای مدرسه سازی تعیین شده که خیرین بخشی از نظام اسلامی و دولت رکن اساسی آن محسوب می شود و نباید خدشه ای به این تلاش ها وارد شود.

سرفراز موصلی با اشاره به ساخت و ساز هزاران کلاس درس طی سال های انقلاب در فارس افزود: در مهرماه سال جاری نیز 60 باب پروژه با 360 کلاس درس با 64 میلیارد تومان اعتبار تحویل آموزش و پرورش می شود که ثمره کارکرد دولت و خیرین بوده چرا که مردم همواره همراه دولت و نظام اسلامی هستند که این فضای آموزشی نیز که در 500 مترمربع زیربنا با ظرفیت شش کلاس درس که در روستای دیکانک کوهمره نودان به همت خیر محلی حاج محمد علی ناصری ساخته شده از مصادیق این همراهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار