پست بندی نزدیک به یک هزار و 700 نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از پست‌بندی نزدیک به هزار و 700 نیروی حق التدریس در روزهای گذشته در سراسر استان خبر داد و گفت: در کنار نیروهای خروجی دانشگاه فرهنگیان ،این اقدام نیز می تواند بخشی از کمبود نیروهای انسانی در استان را رفع کند .

کد مطلب: ۹۵۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پست بندی  نزدیک به یک هزار و 700 نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش فارس

علی عسکر نجفی در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس ، مهمترین فصل در پروژه مهر را تلاش در زمینه تامین نیروی انسانی و رفع کمبودها و نیازها در این حوزه دانست و گفت : در این زمینه نزدیک به هزار و 700 نیروی حق التدریس در حال توزیع است که می تواند بخشی از کمبود نیروهای مورد نیاز را در کنار نیروهای دانشگاه فرهنگیان رفع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس با شور حسینی و هفته دفاع مقدس که نماد و سنبل مقاومت و پایداری است همراه شده گفت : باید تلاش کنیم برنامه‌ریزی‌ها به گونه ایی باشد که اقدامات ما بر گرفته از فضای عاشورایی و محرم باشد .

نجفی با تاکید بر لزوم همکاری در برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات پیش‌رو ، گفت : با توجه به اینکه آموزش و پرورش حوزه گسترده ایی است و میزان تاثیرگذاریش بر انتخابات بسیار زیاد است، تلاش می کنیم تا ضمن پرهیز از جانبداری از افراد و گروه های خاص ،در برگزاری هر چه با شکوهتر این انتخابات نیز با ستادهای اجرایی و فرمانداران همکاری می کنیم .

وی با اشاره به اهمیت موضوع سرویس مدارس و لزوم پی گیری و شناسایی خطرات و مشکلات احتمالی در این زمینه و تلاش در رفع و پیشگیری از آنها ،گفت : لازم است در قراردادها و بحث رانندگان دارای صلاحیت ، بیمه اتومبیل ها و تعداد دانش آموزان رعایت قوانین و مقررات شود .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح جمع آوری بخاری های غیر استاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند ،گفت : این طرح به صورت طرح ملی در دستور کار است و اعتبارات هم در این زمینه تامین شده و در استان فارس نیز 90 درصد در ین زمینه پیشرفت داشته ایم و قراردادهای لازم بسته شده که در این راستا باید نزدیک 2 هزار و 500 کلاس درس به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شود .

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و جایگاه قانونی آن در شورای آموزش و پرورش شهرستان ، منطقه و استان گفت : استاندار ، فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش استان ، شهرستان و منطقه ، جایگاه بسیار خوب و رفیعی دارند که بتوانند با همفکری سایر دستگاه های عضو شورا مسائل و مشکلات آموزش و پرروش را رفع کنند.

نجفی در مورد قراردادهای برون سپاری در رشته های مهارتی کاردانش نیز گفت: این اقدام هر ساله به صورت متمرکز استانی برگزار می شده و امسال به صورت غیر متمرکز به روسای ادارات آموزش و پرورش در سر اسر استان تفویض شده است و از آنجا که در شاخه کاردانش نمی توانیم نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم، لذا در این زمینه می توانیم از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی که متولی مسائل مهارتی هستند استفاده کنیم .

وی توسعه فرهنگ اقامه نماز ، قرآن و عترت ،توجه به مهارت های ارتباطی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید در دانش آموزان را سه استراتژی مهم در حوزه پرورشی آموزش و پرورش استان معرفی کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تشکیل کارگروه تهیه بسته نشاط اجتماعی در اداره کل گفت : پیشنهاداتی در این زمینه در اختیار روسا قرار می گیرد تا الگوهای مختلفی برای با نشاط کردن مدارسمان در اختیار مدیران قرار دهیم که مدارس به لحاظ فیزیکی ، نیروی انسانی و شرایط روحی و روانی از شادابی که لازمه ارتقا کیفیت تحصیلی و تربیتی است برخوردار شوند .

نجفی در پایان با یادآوری طرح نماد به عنوان یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین طرح هایی که در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در حال حاضر توسط آموزش و پرورش اجرا می شود گفت: در قالب این طرح 18 نهاد و دستگاه دیگر باید پای کار بیایند و در حوزه مراقبت از آسیبهای اجتماعی در مدارس با آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته و این بخش را یاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار