امام جمعه فیروزکوه: دفاع مقدس کم نظیر ترین نوع مقاومت در تاریخ بود

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه گفت: دفاع مقدس متعالی ترین نوع مقاومت و حماسه را به جهان نشان داد .

کد مطلب: ۹۵۵۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه: دفاع مقدس کم نظیر ترین نوع مقاومت در تاریخ بود

حجت الاسلام امیری ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از راههای کسب تقوا فهم جایگاه و ارزش دو فریضه بزرگ الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است و این دو فروع دین قوام شریعت محسوب شودو دو فریضه ای است که با فضیلت ترین اعمال بندگان خداست، همانطور که نماز و خمس و زکات واجب است امر به معروف و نهی از منکر هم واجب هستند که مصادیق فراوانی دارند که هم مربوط به امور اخروی و هم امور دنیوی است، نماز جمعه یکی از معروفات بسیار شایسته ای است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسیر کسب تقوا مشخص است که یکی از راهها انجام فریضتین میباشد، لازم است که ما بدانیم معروفات و منکرات ما چیست، یکی از معروفات حُسن ظن داشتن و یکی از منکرات سوء ظن داشتن است، یکی از چیزهایی که امروزه جامعه اسلامی را می آزارد سوءظن داشتن نسبت به یکدیگر است، بنای دین اسلام در طهارت میباشد، در جامعه اسلامی گرفتار بدیهای زیادی هستیم، از ویژگیهای مومنین این است که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان داشت: "ما هیچ نوع مذاکره ای با آمریکا در هیچ کجا و هیچ شرایطی نخواهیم داشت" زیرا ما سالیان سال مذاکره کردیم و این نگاه همه مردم و مسئولین ما است و افزود،به لحاظ اینکه آنان می خواهند بر سر میز مذاکره هر چه گفتند ما بگوییم چَشم و چَشم گفتن یک طرفه معنایی ندارد، ما با تکیه بر مردم و جدی گرفتن ظرفیتهای داخلی به خصوص جوانان که همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)می باشد می توانیم آن خواسته‌هایی را که آمریکا می خواهد تحمیل کند و یا با فشارهای حداکثری اثبات کند و به دلیل اینکه مذاکره دوجانبه نیست ما هرگز با آمریکا مذاکره نمی کنیم.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس متعالی ترین نوع مقاومت و حماسه را به جهان نشان داد که این نوع دفاع کم نظیر ترین نوع مقاومت در تاریخ بود، کسی که می خواهد مستقل از عالم باشد همان طور که امام حسین(ع) برای حفظ شریعت و آرمان های جدشان در عالم، هم خود و فرزندانشان و هم یاران خود را فدا کردند،هزینه و خرج دارد.

حجت الاسلام امیری ارجمند گفت: دفاع مقدس تنها دفاع از خاک نبود و گوشه ای از نگاه ما حفظ خاک بوده است اما ۹۹ درصد این دفاع حفظ آرمان های اسلامی و عزت خواهی و دوری از ذلت می باشد، تامین امنیت پایرادر کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده که امروزه در اطراف کشور آلوده به جنگ و کشمکش هستند اما ایران اسلامی برخوردار از امنیت قابل توجهی است، از جمله برکات این است که ظرفیتی را ایجاد کردیم تا جبهه مقاومت از ما الگو بگیرد و امروز در عراق و سوریه و لبنان و مانند آن این ظرفیت را استفاده می کنند.

امام جمعه فیروزکوه درباره شعار سال "رونق تولید" بیان داشت: اگر دولتمردان از چهل سال گذشته تاکنون اعتماد به نفس داشتید و آن جمله گران بها "ما می توانیم" را باور داشتید در این حوزه شرایط عالی تر و بهتر بود.

او خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برکات دفاع مقدس ظرفیت مدیریت منحصر به فردی در قالب ولایت فقیه است که سکان دارِ آن امام خامنه ای (مدظله العالی)باشند، ایشان تنها سکان دار ایران اسلامی نیستند بلکه همه آزادی خواهان دنیا چشم و دلشان به سمت ایشان و ایران اسلامی است، باید این فرصت بسیار خوب را حفظ کنیم و شاکر خداوند متعال باشیم.

این مقام مسئول درخصوص حذف نام شهدا از سطح کوچه ها در کشور گفت: این کار عالمانه نبوده ، بعضی‌ها فکر می کنند اگر نام شهید بر سر کوچه‌ها باشد باعث می شود که نشاط از جامعه برداشته می شود در حالی که نمی دانند شهید به ما روح و نشاط می دهد.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار