سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:

اولویت توزیع نیرو و امکانات بامناطق کم برخوردارو سیل زده

اهواز (پانا)- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده توزیع نیرو و امکانات با اولویت مناطق کم برخوردار و سیل زده صورت می گیرد.

کد مطلب: ۹۵۴۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت توزیع نیرو و امکانات بامناطق  کم برخوردارو سیل زده

مهدی رفیعی دهکردی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به «پروژه مهر» به عنوان دستور کار شورای آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر از حدود ۳ ماه پیش آغاز شده است که در این جلسه به وضعیت موجود آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، فرآیندها و برنامه های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی پرداخته می شود.

اوبا اشاره به کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفری نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان گفت: از این تعداد ۷ هزار نیرو از طریق حق التدریس تامین شده است و در حال حاضر با کمبود ۹ هزار نفر نیروی انسانی رو به رو هستیم.


رفیعی دهکردی تصریح کرد: به موجب قانون آموزش و پرورش مجاز به جذب نیروهای حق التدریس و نیروهای خرید خدمات آموزشی برای سال تحصیلی جدید نیست و فقط می توانیم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان کمبود نیرو در آموزش و پرورش را تامین کنیم ولی تعداد نیروهای جذب شده از این روش ها پاسخگوی نیاز در آموزش و پرورش خوزستان نیست.
اوبا تاکید بر لزوم رفع معضل کمبود نیرو در کوتاه مدت خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش خوزستان از «دو نوبته کردن مدارس» به عنوان راهکاری برای برطرف کردن کمبود نیرو در آموزش و پرورش استفاده شد و از این طریق توانستیم با مشکلاتی نظیر کمبود فضای آموزشی و‌ ثبت نام نیز مقابله کنیم. همچنین امکان استفاده از نیروهای متخصص و تجهیزات آموزشی نیز در فرآیند دو نوبته کردن مدارس فراهم شد.
رفیعی دهکردی با اشاره به اینکه با دو‌نوبته کردن مدارس سازمان دهی نیروی انسانی با آزادی عمل بیشتری صورت گرفت، افزود: با این رویکرد درصد صدور ابلاغ ها به بالای ۹۷ درصد رسید و سامان دهی نیروی انسانی با شتاب بیشتری انجام شد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال جاری ٤٦٠ نفر به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان افزوده شده است، گفت: این آمادگی در استان وجود دارد که برای سال آینده به سمت تربیت ۳ هزار دانشجوی فرهنگیان به پیش بریم و نیروی انسانی کارآمد بیشتری را وارد آموزش و پرورش کنیم.

او با تاکید بر اینکه برای سال تحصیلی آینده توزیع نیرو و امکانات با اولویت مناطق محروم صورت می گیرد، گفت: در بازدید هایی که از مناطق محروم به عمل آمد مشخص شد که توزیع نیرو و امکانات در این مناطق به خوبی صورت نگرفته است که در سال تحصیل جدید توزیع نیرو و امکانات با اولویت مناطق محروم و سیل زده صورت می گیرد.

رفیعی همچنین تاکیدکرد: برنامه آموزش و پرورش نیز با محوریت سند تحول تدوین شده است و در سال تحصیلی جدید که با شعار « تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تلاش هوشمندانه، مشارکت همگانی، کسب موفقیت مستمر » آغاز می شود، این برنامه در آموزش و پرورش ۴۰ منطقه و ناحیه استان خوزستان مورد پیگیری جدی قرار می گیرد.

او در پایان یادآور شد: باید سعی کنیم فرهنگ سازمانی در استان خوزستان را به سمت پر رنگ کردن موفقیت ها سوق دهیم و هدف ما در استان نباید فقط بیان نقاط ضعف و کاستی ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار