نیاز جامعه توجه به امربه معروف و نهی از منکر است

شیراز (پانا) _ اولین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان فارس با حضور اعضای شورا، استاندار و امام جمعه فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نیاز جامعه توجه به امربه معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص مسله ی امر به معروف و نهی از منکر گفت:ما پس از تشکیل نظام اسلامی یکی از کار هایی ک باید میکردیم ایجاد ساز و کار هایی برای امر به معروف و نهی از منکر بود چون علاوه بر اینکه یک حکم شرعی است و چگونگی اجرای آن در جامعه بسیار مهم است، در نحوه ارتباطات اجتماعی و دخالت فعالان اجتماعی نیز نیاز به یک کار بزرگ داشتیم.
آیت الله لطف الله دژکام طبق اصل8 قانون اساسی که حق امر بین مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم در مجلس خبرگان به عنوان قانون کشور تصویب شده است افزود: در درس های حقوق که در دانشگاه ها ارائه می‌شود، در 40 سال گذشته از این اصل به عنوان اصل مظلوم یاد می کنند چون کسی به فکر این اصل نبوده است.
دژکام با اعتقاد بر اینکه هرجا پای حق است پای وظیفه هم هست ادامه داد :این قانونی ک تصویب شده است و جز قوانین عادی کشور است ما باید تلاش برای عملیاتی کردن آن کنیم تا وضع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بهتر شود.
همچنین افزود :تلاش ما این است که مراکز اداری استان در مجموعه های خود، مطابق قانون های خود، شورا های امر ب معروف و نهی از منکر را در ادارات خود راه اندازی کنند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در باره تعداد اداراتی که همکاری های لازم را به عمل آورده اند گفت: 70 اداره شروع به کار کردند در صورتی که این تعداد باید به 125 اداره برسد.
آیت الله دژکام افزود: در جامعه ما، قانونی عمل کردن معروف است و غیر قانونی عمل کردن منکر است.
استاندار فارس که نیاز جامعه را توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانست گفت: اعتقاد ما دعوت به همه نیکی ها و پیشگیری از زشتی هاست و این فریضه، کوچک و بزرگ نمیشناسد و همه ی جامعه باید توجه کامل داشته باشند.
او افزود : باید با هدف رضای حق تعالی پیش برویم.
عنایت الله رحیمی باتوجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر اثرات مثبتی در جامعه دارد ادامه داد: عزت و سلامت جامعه اسلامی می‌تواند زیر سایه امر به معروف و نهی از منکر عزتمندانه و پایدارتر باشد.
رحیمی گفت: ما باید تلاش کنیم عزت جامعه اسلامی را با ترویج امور مثبت و کاهش منکرات از جامعه حفاظت کنیم.
او معتقد بود که با اجرای امر به معروف و نهی از منکر کسب حلال رونق پیدا می‌کند و اگر به آن توجه داشته باشیم موفق خواهیم شد.
استاندار فارس درباره ویژگی آمران به معروف گفت:کسی ک می‌خواهد امر ب معروف کند باید از حسن خلق بهره مند باشد و بتواند با بیان خود اعتماد مخاطب را جلب کند تا تاثیر گذاری لازم انجام شود.
او بر این باور بود که ما باید بجای شخص، منکر را مخاطب خود قرار بدهیم.
رحیمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، همان باید ها و نباید ها در ادارات است. همچنین افزود: ما در ادارات باید با خوش رویی و خوش برخوردی، پاسخگویی به ارباب رجوع و کسب رضایت مردم، رعایت عدالت و اعتقاد بصورت صادقانه خدمت کنیم و این جز باید هاست.
او ادامه داد : تبعیض قائل نشدن در ارائه خدمات، جلوگیری از اخاذی و رشوه خواری، جلوگیری از انجام کار های سفارشی و منت نگذاشتن بر سر ارباب رجوع جز نباید هاست.
استاندار فارس خاطر نشان کرد : همانطور که تاکید مقام معظم رهبری روی معروف ها و منکر های اصلی و مهم است، در این سال که سال انتخابات هست، باید سعی کنیم انتخاباتی داشته باشیم که حقوق مردم رعایت شود. او افزود:اگر تریبونی دست خطیبی بود از این تریبون جهت امیدافرینی استفاده کنیم و بدون هیچ مستنداتی از دستگاه های دولتی حرفی نزنیم.
رحیمی بر رعایت حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان تاکید کرد و گفت:اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر کنیم، اول باید خودمان اعتقاد داشته باشیم و عمل کنیم.
در پایان این جلسه از 2 خانواده شهید در راه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

خبرنگار:ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار