امر به معروف و نهی از منکر، برطرف کننده ظلم در جامعه است

شیراز ( پانا) - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس مأموریت این ستاد را فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان و معرفی فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح دانست و گفت: وقتی از امر به معروف و نهی از منکر نام برده می‌شود، بعضی‌ها فکر می‌کنند بگیر و ببند، یقه‌گیری و مچ‌گیری است، در صورتی که این ستاد ماموریت دارد تا با تغییر این نگاه مردم را نسبت به حقوق اجتماعی خود در تشکیل یک جامعه خوب آگاه کند.

کد مطلب: ۹۵۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
امر به معروف و نهی از منکر، برطرف کننده ظلم در جامعه است

سلیمان مهدوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فضیلت‌های ماه محرم، افزود: قیام امام حسین (ع) ماندگاری اسلام را ضمانت کرد و امام صادق (ع ) بر روزه‌داری در روز اول ماه محرم و برآورده شدن حاجات تاکید کرده‌اند.

او اصحاب رسانه را زبان صدیق جامعه عنوان کرد و خطاب به خبرنگاران افزود : شما این امکان را دارید تا چهار رکن یک جامعه اسلامی شامل نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را تبلیغ و به مردم معرفی کنید.

او نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسوولیت اجتماعی را شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر سال جاری عنوان کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت‌کننده به آمر به معروف است و ما در ستاد همچون موذن مسجد که همه را به نماز دعوت می‌کند شرایط را برای امر به معروف و نهی از منکر مهیا می‌کنیم و شرایط اجرای این فریضه را برای حاکم تبیین می‌کنیم.

او با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، که کامل‌ترین،بهترین و جامع‌ترین تعاملات اجتماعی امر به معروف است گفت: ماموریت ما تبلیغ این فریضه است که مردم آگاه باشند که برای جلوگیری از ظلم و سلطه ناحق برجامعه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

مهدوی ماموریت سوم این ستاد را آموزش در خصوص چرایی، چیستی و چگونگی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: آموزش مهمترین ماموریت این ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر همه خوبی‌ها را میسر و راه‌ها را هموار و زمین‌ها را آباد و حق را از ظالم می‌گیرد و جامعه را سامان می‌دهد و امر به معروف مختص چهار ناهنجاری اجتماعی نیست بلکه تمدن‌ساز و حکومت‌ساز است.

مهدوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای شخصیت‌دادن به یکدیگر آمده و نه تحقیر و کوچک کردن افراد است و اگر نیت تحقیرآمیز در آن باشد بدبینی نسبت به دین و جامعه را به‌ دنبال دارد.

او با اشاره به ماموریت‌های قانونی ستاد و اینکه ماموریت ستاد اقناعی است ، گفت: خبرنگاران باید قانون را از مسوولان مطالبه کنند و اگر این اتفاق بیفتد فساد از جامعه رخت می‌بندد.

او قانونداری و اجرای خوب آن و نظارت بر حسن اجرا و تنبیه و تشویق حسن اجرا را از ویژگی‌های یک جامعه خوب دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما دستگاه‌ها و بخش‌های درون سازمانی از جمله حراست و برون‌سازمانی کار خود را درست انجام نمی‌دهند و فساد با یک شیب ملایم در جامعه رواج یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار