جلسه مدرسان آموزش خانواده با کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان سمیرم برگزار شد

سمیرم (پانا) - جلسه مشترک مدرسین آموزش خانواده آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان با حضور مدیر آموزش وپرورش،مدیر شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات دبیرستان نیرومند برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدرسان آموزش خانواده با کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان سمیرم برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش سمیرم هدف اساسی مدرسان را کمک به خانواده در تربیت فرزند عنوان کرد و بیان داشت: تعدادی ازوالدین که فرزندشان را به مدرسه می فرستند، نمی‌دانند که چطور با مدرسه تعامل داشته باشند، چطور مسائل درسی فرزند را پیگیری کنند و از همه مهم‌تر آسیب‌های اجتماعی را نمی‌شناسند و از آن‌ها مطلع نیستند.

نادری افزود: همین بی‌اطلاعی از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند زمینه گرفتار شدن دانش آموزان را در دام برخی مشکلات فراهم کند و آموزش‌های نظام‌مند مانند آموزش خانواده، از سوی افرادی که در بدنه آموزش و پرورش هستند و درباره مسائل روز، توان علمی و آگاهی دارند، می‌تواند تا حد قابل توجهی به خانواده ها در امر تربیت فرزند کمک کنند.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با اشاره به راهکارهای ارتقای سلامت روان در مدارس گفت: مدارسی که به طور چشم گیری بر ارتقاء سلامت روان دانش آموزان متمرکز هستند، برنامه هایی دارند که بر یادگیری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانش آموز از مهد کودک تا دبیرستان تمرکز می کند؛ این برنامه ها منجر به تغییر نگرش دانش آموز نسبت به مدرسه شده، رفتار و عملکرد تحصیلی او را بهبود می بخشد. همچنین نقش حمایتی این مدارس می تواند در محافظت از کودک در برابر اثرات قربانی شدن کودکان، و آسیب پذیری آنها در برابر سوء مصرف مواد و ترک تحصیل، نقش مهمی را ایفا کند.

روح الله طغرایی اظهار داشت: از جمله ارزش های اساسی در مدارس سلامت روان محور می توان به توجه و مراقبت برای همه، به رسمیت شناختن تفاوت ها، پرورش اعتماد به نفس، ایجاد و شکل دهی روابط بین فردی، تامین امنیت، تشویق به مشارکت جمعی، شکل گیری و تقویت استقلال، اشاره نمود .

وی گفت: به نظر می‌رسد که آموزش‌های نظام‌مند مانند آموزش خانواده، از سوی افرادی که در بدنه آموزش و پرورش هستند و درباره مسائل روز، توان علمی و آگاهی دارند، می‌تواند تا حد قابل توجهی به خانواده ها در امر تربیت فرزند کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار