مدیر کل آموزش و پرورش استان در دوره هم افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده:

مدرسان آموزش خانواده حلقه اتصال بین مدرسه و خانواده هستند

زنجان(پانا) - دوره دانش افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده استان زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان و سایر مسئولان مربوطه در پردیس الزهرا زنجان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۵۵۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسان آموزش خانواده حلقه اتصال بین مدرسه و خانواده هستند

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نقش حیاتی سند تحول در حل مشکلات تربیتی،بیان داشت:در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت ما تناقض های عجیبی قبل از سند تحول داشتیم ؛سند تحول بسیاری از تناقضات و مشکلات تربیتی را حل کرد و مهمترین هدف آن رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است.

رفیعی با تاکید بر این که مدرسین آموزش خانواده حلقه اتصال بین مدرسه و خانواده هستند،گفت:به رسمیت شناختن شرکای تعلیم و تربیت از ضروریات است و یکی از مهم ترین و اصلی ترین شریک تربیتی ما والدین هستند و امروزه روابط بین اولیا و مدرسه تغییر یافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: درِ مدرسه به روی دیگران باز است و باید در امر تربیت سهیم بوده و یاری گر آموزش و پرورش باشند وانتظار ما این است که شان تعلیم و تربیت در جامعه به عنوان یک موضوع علمی جا بیافتد.

در ادامه ابراهیمی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان ضمن تاکید برنقش مهم آموزش خانواده گفت:مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت از ضروریات است و انظار داریم شما مدرسان به طور ویژه آموزشهای لازم را به اولیا ارائه دهید.

ابراهیمی در پایان با اشاره به نحوه حضور مربیان در کلاسها،هماهنگی با کارشناسان انجمن اولیا و مربیان،نحوه ارزیابی و چگونگی ارجاع والدین به مراکز راهنمایی و مشاوره؛از راه اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش اولیا با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش اولیه برای تربیت صحیح فرزندان خبر داد.

گفتنی است:این دوره دانش افزایی برای 46 نفر از مدرسان که در آزمون کتبی و مصاحبه پذیرفته شده بودند،تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار