مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: شرکت 7 هزار دانش آموز در سوگواره احلی من العسل

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب 7 هزار دانش آموز نوجوان با حضور پرشور و شعور در سوگواره احلی من العسل استان ضمن اعلام برائت از یزدیان زمان با ولایت تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: شرکت 7 هزار دانش آموز در سوگواره احلی من العسل

محمد علی واقعی صبح امروز در حاشیه سوگواره احلی من العسل که در آستانه مبارکه شهدای باقریه ی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 300 هیأت دانش آموزی با مشارکت قریب یکصد هزار دانش آموز در سطح استان فعالیت می کنند.

وی، سوگواره احلی من العسل را نمادی از بیعت نوجوانان عاشورایی با اهداف قیام سیدالشهداء (ع) و فرهنگ عاشورا دانست و تصریح کرد: علی رغم توطئه های ضد فرهنگی دشمن جوانان و نوجوانان خطه قهستان به پاس خون هزاران شهید با حضور در آیینهای عزاداری اهل بیت (ع) انقلابی می مانند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از سوگواره احلی من العسل به عنوان کلاس تربیت اسلامی یاد کرد که معلمش نوجوان 13 ساله ی امام حسن مجتبی است و ابراز داشت: امروز نوجوانان مومن و ولایی بهارستان علم و ادب با حضور در این آیین باشکوه بار دیگر با امام حسین (ع) عهد بستند که شبیه حضرت قاسم (ع) عزت نفس، اخلاق خوب، شجاعت، تواضع و ولایت مدار بوده و گوش به فرمان امام زمان آماده خدمت به اسلام و مسلمین باشند.

واقعی، تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) را مهم ترین هدف سوگواره ی احلی من العسل برشمرد و افزود: اجرای گفتمان‌های دین‌مداری، بهره ‌برداری از آموزه‌های دینی، تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان به امور دینی و انقلاب‌ گرایی از دیگر هدفهای سوگواره ی احلی من العسل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار