مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کمبود 500کلاس درس در خراسان‌جنوبی/ ثبت‌نام 17500 کلاس اولی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان کمبود فضاهای آموزشی افزود: با کمبود 500کلاس درس در استان مواجهیم که 350کلاس مختص مرکز استان است.

کد مطلب: ۹۵۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کمبود 500کلاس درس در خراسان‌جنوبی/ ثبت‌نام 17500 کلاس اولی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آستانه آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران از موفقیت‌های سال گذشته خبرداد و گفت: طی سال تحصیلی گذشته علی‌رغم تمام مشکلاتی که داشتیم، موفق به کسب عناوین مختلف علمی، فرهنگی-هنری، نماز، قرآن و عترت و ورزشی و تربیتی شدیم. شایان ذکر است که در حوزه علمی امیرحسام زارع موفق به کسب رتبه 10کشوری شده‌است.

او از کسب رتبه اول افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی در کشور خبرداد و افزود: باتوجه به اینکه استرس کنکور در دانش‌آموزان پایه دوازدهم دیده‌ می‌شود، رویکرد جدیدی جهت برنامه‌ریزی دانش‌آموزان برای کنکور از پایه‌های دهم و یازدهم در نظر گرفته شده‌است.

او خاطرنشان کرد: امسال تمامی رویکردها و برنامه‌ریزی‌ها براساس سند تحول بنیادین تنظیم شده‌است.

واقعی از افزایش تعداد دانش‌آموزان در سطح استان خبرداد و گفت: در سال جاری 180000دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیل خواهندنمود که از این تعداد 17500 دانش‌آموز، کلاس اولی هستند که این رقم نسبت به سال گذشته 4درصد رشد داشته‌است.

او ادامه داد: هم‌اکنون در سطح استان 2749 مدرسه شامل 9482کلاس درس فعال است که تا پایان مهرماه حدود 25 آموزشگاه و 160 تا 180کلاس درس به این تعداد افزوده خواهدشد.

او به فعالیت‌های ستاد اسکان فرهنگیان و غیر فرهنگیان در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: تابستان جاری 56780نفر روز خدمات اسکان دریافت نموده‌اند که رتبه اول در استان متعلق به شهرستان طبس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان کمبود فضاهای آموزشی تصریح کرد: با کمبود 500کلاس درس در استان مواجهیم که 350کلاس مختص مرکز استان است. به دلیل این کمبود، سال گذشته 64 واحد آموزشی و امسال نیز 75 واحد بصورت دوشیفت اداره خواهدشد.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال در سطح استان مدرسه خشت و گلی نداریم، کلاس‌های درس کانکسی نیز تا پایان سال جاری و بنابر قول بنیاد برکت حذف خواهدشد.

او از برگزاری جشن جوانه‌ها، شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سطح استان خبرداد و افزود: امسال تعداد 17500دانش‌آموز کلاس اولی شامل 9116پسر و 8384دختر آغاز به تحصیل خواهندنمود. همچنین 13447 کلاس هفتمی شامل 6654دختر و 6793پسر در دوره اول متوسطه تحصیل خواهندکرد.

واقعی از کمبود نیروی 1250نفری در آموزش و پرورش خبرداد و گفت: بخشی از این تعداد از طریق جذب، بخشی از طریق سهمیه فرهنگیان و بخشی نیز از طریق استخدام پیمانی تامین می‌شود.

او بااشاره به پیگیری مصوبات سفر کمیسیون آموزش به بیرجند گفت: تاکید بر افزایش سهمیه یا درنظر گرفتن سهمیه ویژه استان، در نظر گرفتن فضای آموزشی، افزایش اعتبار از بودجه ملی برای ساخت و ساز و نگاه ویژه به تجهیزات آموزشی استان از موضوعات محوری مطرح شده با وزیر آموزش و پرورش می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به گلایه از افزایش هزینه سرویس مدارس اظهارداشت: باوجود اینکه درسطح شهرستان هیچ سرویس استانداردی نداریم، حضور مراقب برای سرویس مدارس ابتدایی اجباری است؛ لذا این افزایش قیمت باتوجه به خدمات ارائه شده، طبیعی است.

او در پایان از پرداخت معوقات فرهنگیان حق‌التدریس 3ماهه اول سال و پاداش فرهنگیان بازنشسته تا نیمه مهرماه خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار