استاندار کرمانشاه:

باید اثرات برجسته دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت: باید اثرات برجسته دفاع مقدس برای نسل جوان و همچنین نسل آینده جامعه تبیین و بازگو شود.

کد مطلب: ۹۵۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
باید اثرات برجسته دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

هوشنگ بازوند در نشست سی و نهمین ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که درسالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه های ذیربط تلاش کنند تا هفته دفاع امسال که با ماه محرم تقارن دارد به نقش ویژه فرهنگ عاشورای حسینی در جنگ تحمیلی پرداخته شود.

وی تاکید کرد: باید ارزش های والا در فرهنگ عاشورایی که نقش بسزایی در پیشبرد 8 سال دفاع مقدس داشت برای انتقال به نسل آینده احصاء و تبیین گردد.

بازوند ادامه داد: اگر امروز صحبت از استقامت و مقاومت می شود ناشی از رشادت های جوانان و رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس است که با شجاعت و ایثارگری مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای احداث یادمان ها و آثار جنگ تصریح کرد: کارهای خوبی در این راستا در استان صورت گرفته اما هر چند که کافی نیست لذا باید با تلاش و اهتمام بیشتر در جهت نقش پررنگ تر استان در طول 8 سال دفاع مقدس اقدام شود.

مقام ارشد استان بیان داشت: با توجه به نقش ویژه استان در جنگ تحمیلی، این استان ظرفیت لازم را برای تبدیل به جایگاه ملی در سطح کشور و پررنگ تر شدن نقش کرمانشاه در زمان جنگ را دارد.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به استقامت و پایداری ویژه گیلانغرب در زمان 8 سال جنگ تحمیلی گفت: استقامت و مقاومت مردم این شهرستان بر کسی پوشیده نیست لذا همگی باید تلاش کنیم تا این استقامت و پایمردی مردمان این شهرستان به نسل آینده منتقل شود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم این ستاد برجسته نمودن اثرات دفاع مقدس در استان کرمانشاه و همچنین تبیین تاثیر فرهنگ عاشورایی در مدیریت جنگ تحمیلی در دفاع مقدس است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اثرات برجسته دفاع مقدس، خودباوری رزمندگان اسلام بود، ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر شکل و رویه جنگ تغییر پیدا کرد و جوانان با خود باوری اقدامات بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس انجام دادند که وظیفه داریم این برجستگی ها را به نسل آینده منتقل کنیم.

بازوند همچنین دیدار مدیران با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را یک الزام و تعهد خواند و گفت: اگر ما امروز داریم مدیریت می کنیم، این مدیریت مرهون خون شهدا است که شهیدان عزیز با الگوبرداری از فرهنگ عاشورایی توانستند در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار