صعود چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سپک تاکرای استعدادهای برتردر رشت برگزار شد

رشت (پانا) - با انجام مرحله یک هشتم نهایی دومین دوره مسابقات سپک تاکرای (والیبال با پا) المپیاد استعدادی برتر کشور در بخش دختران که در رشت جریان دارد، چهار تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

کد مطلب: ۹۵۱۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
صعود چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سپک تاکرای استعدادهای برتردر رشت برگزار شد

انجام مرحله یک هشتم نهایی دومین دوره مسابقات سپک تاکرای المپیاد استعدادی برتر کشور در بخش دختران که در رشت جریان دارد، چهار تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات، تیم های سپک تاکرای دختران مرکزی و زنجان از گروه اول ، گیلان و اصفهان از گروه دوم ، خراسان رضوی و گلستان از گروه سوم ، لرستان و خراسان جنوبی از گروه چهارم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بودند.

با انجام مرحله یک چهارم نهایی نیز تیم های سپک تاکرای دختران زنجان ، اصفهان ، گلستان و خراسان جنوبی با شکست برابر حریفان خود از گردونه رقابت ها کنار رفتند و تیم های خراسان رضوی ، لرستان ، گیلان و مرکزی به مرحله نیمه نهایی صعود کردند تا برای کسب مقام قهرمانی مبارزه کنند.

مرحله نیمه نهایی و نهایی دومین دوره رقابت های سپک تاکرای المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در بخش دختران امروز (دوشنبه) در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می شود تا چهره تیم های برتر این دوره از مسابقات مشخص شود.

دومین دوره رقابت های سپک تاکرای دختران المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از شنبه گذشته با حضور حدود ۱۲۰ ورزشکار در قالب ۲۳ تیم از استان های مختلف کشور در شهرستان رشت آغاز شده که تیم های حاضر در این دوره از مسابقات به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.

سپک تاکرا یا بوریا والی ورزشی شبیه والیبال ، والیبال با پا هم معروف است . در این ورزش به‌ جای دست از پا برای عبور توپ از تور استفاده می‌شود که این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا و در کشورهای تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است. سپک تاکرا که در ایران زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت دارد، مسابقات بین‌ المللی آن زیر نظر فدراسیون جهانی سپک تاکرا برگزار می‌شود و رقابت های قهرمانی جهان آن نیز با عنوان جام پادشاهی هر سال در بانکوک تایلند برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار