در گفت‌وگو با پانا

مهران حاتمی: بسکتبالیست‌های ایران فراموش کرده بودند پورتوریکو تیم شانزدهم دنیاست

باخت مقابل پورتوریکو کار ایران را در جام جهانی سخت کرد

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران عملکرد بازیکنان تیم ملی را در اولین دیدار جام جهانی ستودنی توصیف کرد و غفلت بازیکنان ایران را عامل شکست تلخ در این بازی دانست.

کد مطلب: ۹۵۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مهران حاتمی: بسکتبالیست‌های ایران فراموش کرده بودند پورتوریکو تیم شانزدهم دنیاست

مهران حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل پورتوریکو در اولین دیدار از جام جهانی 2019 چین گفت: «در سه کوارتر اول برتری ایران کاملاً مشهود بود و حتی توانستند اختلاف را به ۱۶ امتیاز برسانند، اما کم‌کم به دلیل اشتباهات متعدد بازیکنان، این فاصله امتیازی از بین رفت و در نهایت شرایط طوری رقم خورد تا ما بازنده باشیم. من فکر می‌کنم یکی از اشتباهات بازیکنان ما این بود که توجه نکردند که تیم پورتوریکو تیم شانزدهم دنیاست و دست به هر کاری می‌زند تا برنده شود.»

وی ادامه داد: «شاید اگر میزان اشتباهات ما در کوارتر چهارم کمتر بود می‌توانستیم پیروز میدان شویم اما متأسفانه اشتباه بازیکنان به قدری بالا بود که در نهایت کوارتر چهارم با پیروزی حریف تمام شد. من فکر می‌کنم دیگر نباید به فکر این بازی بود، هر چند که معتقدم فرصت خیلی خوبی را از دست دادیم اما باید به فکر بازی امروز که با تونس است باشیم. به طور حتم اگر در بازی با پورتوریکو شانس با ما یاری می‌کرد، می‌شد این تیم را هم ببریم.»

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در مورد دیدار با تونس گفت: «مهم‌ترین نکته‌ای که در بازی با تونس باید ملی پوشان به آن توجه کنند این است که این تیم را دست کم نگیرند. در واقع همان اتفاقی که برای تیم پورتوریکو افتاد نباید برای تونس دوباره تکرار شود. تیم ما مقابل پورتوریکو خوب بازی کرد، هر چند که اشتباهات کوارتر چهارم پیروزی را از آن‌ها گرفت اما امیدوارم بازیکنان با روحیه‌ای بالا روبروی تونس قرار بگیرند. ما این فرصت را داشتیم تا با پیروزی بر پورتوریکو شانسمان را برای حضور در المپیک به عنوان بهترین تیم آسیایی افزایش دهیم اما با این شکست شانسمان کم شد.»

حاتمی در ادامه به دیدار مقابل پورتوریکو اشاره کرد و گفت: «پورتوریکو یک تیم قدرتمند در جهان بسکتبال به حساب می‌آید و بازیکنان آن همگی در لیگ‌های معتبر به میدان رفته‌اند، سبک بازی این تیم نشان داد که آن‌ها بدون دلیل در جایگاه شانزدهم دنیا قرار نگرفته‌اند؛ اما به اعتقاد من بازیکنان ایران هم مقابل تیمی که رنکینگ جهانی‌اش از آن‌ها بالاتر بود خیلی خوب بازی کردند و تلاش تمام بازیکنان برای این بازی ستودنی بود؛ اما اگر بچه‌ها کمی دقت می‌کردند و بازی را تمام شده نمی‌دانستند ما پیروز میدان بودیم.»

وی در پایان گفت: «در این بازی بازیکنان پورتوریکو از غفلت بازیکنان ما استفاده کردند و همین موضوع عامل اصلی بردشان شد. ایران در جام جهانی کار سختی دارد و این باخت هم شرایط را سخت‌تر کرد. بازی بعد از تونس با اسپانیاست و کلاس بسکتبال اسپانیا از بسکتبال ایران خیلی بالاتر است و نباید توقع داشته باشیم این تیم را شکست دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار