فیلم «دانتون ابی» بر پرده سینماها

تهران (پانا) - انتظار طرفداران سریال انگلیسی «دانتون ابی» سرانجام به سررسید و طی روزهای آینده شاهد اکران نسخه سینمایی این پروژه پربیننده بر پرده سینماهای دنیا خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۵۰۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فیلم «دانتون ابی» بر پرده سینماها

به گزارش رادیوتایم، تاریخ اکران فیلم در بریتانیا روز 13 سپتامبر اعلام شده و یک هفته بعد یعنی 20 سپتامبر 2019 فیلم در آمریکای شمالی روی پرده خواهد رفت.

تقریبا همه کاراکترهای اصلی سریال در فیلم حضور خواهند داشت. میشله داکری (لیدی مری)، هیو بونه‌ویل (ارل گرانتام)، جوان فروگات (آنا بیتس)، بانو مگی اسمیث (کنتس بیوه/ مادربزرگ)، لورا کارمایکل (لیدی ایدث)، لزلی نیکول (خانم پتمور)، الن لیچ (تام برنسون)، الیزابت مک گاورن (لیدی کورا)، متیو گود (هنری تالبوت) و جیم کارتر (آقای کارسون) جزو بازیگران فیلم جدید دانتون ابی هستند.

ایملدا استنتون، همسر جیم کارتر در زندگی واقعی، به گروه بازیگران فیلم پیوست تا نقش «لیدی بگ شاو» را بازی کند که در تریلر منتشرشده از فیلم در کنار کنتس مادر (مگی اسمیت) دیده می‌شود.

کارتر درباره این همکاری گفت که چند صحنه مشترک با همسرش داشته اما دیالوگی بین این دو ردوبدل نمی‌شود.

این بازیگر می‌افزاید: همین که باهم سوار اتوموبیل می‌شدیم و به محل کار می‌رفتیم دوست داشتنی بود. همسرم از این کار خیلی لذت می‌برد.

لیلی جیمز که نقش «لیدی رُز» را در سریال بازی کرده است در فیلم حضور ندارد. او به مجله پیپل گفته است که کاراکتر رُز به نیویورک نقل مکان کرده و بازگرداندنش سخت به نظر می‌رسد.

اتفاقاتی که در فیلم «دانتئن ابی» می‌بینیم

با توجه به تریلر فیلم می‌دانیم که داستان فیلم پیرامون یک دیدار سلطنتی یعنی بازدید پادشان جرج و ملکه مری از دانتون ابی اتفاق می‌افتد.

در فیلم همچنین می‌بینیم که لیدی مری قصد دارد املاک پدی را برای همیشه ترک کند اما آنا او را مجاب به ماندن می‌کند.

تام برنسون درگیر یک ماجرای عاشقانه جدید می‌شود و خانم پتمور هم سرسختانه از شرافت آشپزخانه‌اش در مقابل عوامل سلطنتی دفاع می‌کند.

آیا فیلم بعدی «دانتون ابی» ساخته می‌شود؟

تاکنون هیچ اظهارنظری درباره ادامه «دانتون ابی» در قالب فیلم بعدی یا سریال منتشر نشده است. جیم کارتر درباره ادامه پروژه می‌گوید: کسی چه می‌داند؛ شاید فروش فیلم آنقدر خوب باشد که تولید فیلم بعدی را در پی داشته باشد. همه چیز به استقبال مردم بستگی دارد.

کارگردانی نسخه سینمایی «دانتون ابی» را مایکل انگلر برعهده دارد و فیلمنامه را جولین فلوز نوشته است.

سریال دانتون ابی برنده جوایز و افتخارات فراوانی از جمله جایزه گلدن گلوب و امی برای بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه شده است. کتاب رکوردهای جهانی گینس این سریال را به عنوان «تحسین‌شده‌ترین سریال بریتانیایی سال ۲۰۱۱» ثبت کرد. این مجموعه همچنین پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی شبکه‌های آی‌تی‌وی و پی‌بی‌اس بوده و در نهایت، موفق‌ترین سریال تلویزیونی تاریخی بریتانیا از سال ۱۹۸۱ است. با پخش فصل سوم این سریال، این مجموعه یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های پخش‌شده در جهان نیز شد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار