معاون متوسطه آموزش‌و‌پرورش: تقویت پژوهش‌سراها و توسعه آزمایشگاه مدارس در اولویت است

کمرئی: ۱۶ درصد دانش‌آموزان پایه در جشنواره‌ها شرکت دارند

تهران (پانا)‌ - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تقویت پژوهش‌سراها و توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش‌و‌پرورش: تقویت پژوهش‌سراها و توسعه آزمایشگاه مدارس در اولویت است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در آیین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقه کدنویسی گفت: «این جشنواره از رویدادهای علمی مهمی است که با کیفیت خوبی در حال برگزاری است. انتخاب نمادها برای جشنواره حتی رنگ‌ها هوشمندانه بوده است چون دانش‌آموزان اهل خلاقیت هستند با شادی و نشاط وارد کار شده‌اند و در این جشنواره از نمادهای اصلی در بخش کدنویسی و آزمایشگاهی به خوبی استفاده شده است و این نشان می‌دهد جریان آموزش از همان فضای حیات مدرسه و کلاس و آزمایشگاه مورد توجه است.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «جشنواره استان قزوین و سایر جشنواره‌ها بدون حضور و مشارکت دانش‌آموزان هیچ معنایی ندارد و این که فضای ذهنی خود را به سمت خلاقیت و پژوهش سوق داده‌اید کار ارزشمندی صورت گرفته که این انتخاب برای رشد و تعالی شما تاثیرگذار است.»

۱۶ درصد دانش آموزان پایه در جشنواره‌ها شرکت دارند

او گفت: «آمارها نشان می‌دهد ۱۶ درصد دانش‌آموزان پایه در بیش از ۱۱ جشنواره در عرصه‌های چهارگانه شرکت کرده‌اند. از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز پایه یازدهم حدود ۹۵ هزار و ۷۵ نفر در جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند. پیوند علم و عمل در پیوند با سایر فعالیت‌ها می‌تواند تحول اساسی در مدارس ایجاد کند و جشنواره‌هایی مانند خوارزمی و جابربن حیان اگر در مسیر واحد قرار گیرند کیفیت‌بخشی آموزشی را محقق می‌کنند.»

کمرئی افزود: «با یک طراحی مناسب در کلاس می‌توان نشاط مدارس را بیشتر کرد و در راهبری این کار دانش‌آموزان و معلمان کمک کردند که جای تقدیر دارد. براساس درس ملی در اهمیت توجه به موارد اساسی حوزه تربیت و یادگیری و فناوری در اولویت قرار دارد و باید بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم. سواد فناوری می‌تواند زندگی خوبی را برای آینده دانش‌آموزان ترسیم و تضمین کرده و نظام اجتماعی پایمندانه را محقق کند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : «ایجاد بینش بهتر برای شناخت پدیده‌ها و تسلیم در برابر خداوند با فناوری نو و مهارت‌افزایی کسب می‌شود و در آموزش علوم تجربی که در دروس پایه منتقل می‌شود باید تجربه زندگی را هم یاد دهیم و دانش‌آموزان وارد محیط‌های عملی و آزمایشگاهی شوند تا تجربه کسب کنند. بین نظر و عمل باید پیوند برقرار کنیم، در کدنویسی و زیست فناوری و سلول‌های بنیادی باید بتوانیم پیوند علم و عمل را بیشتر و فاصله گذشته را کمتر کنیم.»

کمرئی گفت: «کیفیت نظام آموزشی در کشور باید افزایش یابد از این رو در سال آینده روی پژوهش‌سراها تاکید جدی خواهیم داشت و توسعه آزمایشگاه‌ها در اولویت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار