مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: تربیت دانشمندان آینده مهمترین رسالت پژوهش سراها

بیرجند (پانا ) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی باید با تقویت روحیه پرسش گری، نقادی، پژوهشگری و ارتقای قدرت تجزیه و تحلیل مسائل در دانش آموزان به دنبال تربیت نسل جدیدی از دانشمندان ایرانی در رشته های مختلف باشند.

کد مطلب: ۹۶۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: تربیت دانشمندان آینده مهمترین رسالت پژوهش سراها

محمد علی واقعی، در گردهمایی مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان اظهار کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی به منظور شناسایی، شکوفایی استعدادها، ارتقای شایستگی های دانش آموزان و ایجاد شرایط رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان به تناسب استعدادها و علایق آنان، تأسیس شده اند.

او، اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبری در امور نخبگان را یکی دیگر از اهداف تأسیس پژوهش سراهای دانش آموزی دانست و تصریح کرد: 12 پژوهش سرای دانش آموزی استان در چارچوب اهداف و در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی از جمله آموزش روش های مبتنی بر پژوهش، طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی و برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری، فعالیت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تغییر فرایند تعلیم و تربیت از روش های سنتی به روش های نوین مبتنی بر پژوهش و تحقیق تأکید کرد و افزود: این روز‌ها پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین قطب‌های علمی استان هستند و نقش بسیار مهمی در روند پژوهش دانش‌آموزان ایفا می کنند.

معاون آموزش متوسطه ی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: پژوهش سرا فرصت مناسبی برای یادگیری علمی و عملی دانش آموزان است.

رضا یکه خانی، با بیان این که حضور دانش آموزان در پژوهش‌سراها و استفاده از امکانات پژوهشی، جزئی از حقوق آنان است، ابراز داشت: بازتعریف نقش علمی و پژوهشی در رابطه با تحقق اهداف سند تحول، پاسخ به نیازهای متنوع یادگیری و یاددهی و ایفای نقش موثرتر در برنامه درس ملی از جمله مهمترین وظایف پژوهش سراهای دانش آموزی است.

او، پرورش دانش آموز پژوهنده، اهل تحقیق و صاحب ایده های نو و خلاقانه را مهم ترین وظیفه ی پژوهشسراهای دانش آموزی برشمرد و افزود: لازمه ی تولید و توسعه علمی استان توجه و نهادینه کردن دو مقوله ی تحقیق و پژوهش در ذهن و اندیشه ی دانش آموزان و جلب توجه آنان به خلاقیت و پرسش گری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار