در گفت‌وگو با پانا

معاون آموزش متوسطه:‌ باید در مسیر ایجاد محیط‌های یادگیری فعال برای دانش آموزان حرکت کنیم

قزوین (پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر توسعه مهارت‌آموزی به عنوان یک جریان فراگیر در کشور تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه:‌ باید در مسیر ایجاد محیط‌های یادگیری فعال برای دانش آموزان حرکت کنیم

علیرضا کمرئی در حاشیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و نخستین مسابقات کدنویسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا قزوین با تأکید بر ایجاد محیط‌های پویا برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: قطعا راه و روش دیگری غیر از اینکه محیط‌های یادگیری فعال برای دانش آموزان ایجاد کنیم، وجود ندارد و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: بنابراین مسابقات آزمایشگاهی و جشنواره‌هایی که در حوزه شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است می‌تواند کمک شایانی به ایجاد فضای پویا در مجموعه علمی کشور کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما معتقدیم که واحدهای آموزشی یعنی مدارسی که دانش آموزان تحصیل می کنند، همه در وسعت فراگیر باید درگیر چنین جریان‌های آموزشی باشند و هر مدرسه ای در واقع یک فرصتی را برای مهارت‌آموزی و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانش‌آموزان فراهم آورد.

کمرئی با تأکید بر توسعه مهارت‌آموزی در کشور بیان کرد: برنامه‌هایی که ما به صورت نمادین در سطح ملی انجام می‌دهیم، بیشتر جنبه الگوسازی و جریان‌سازی دارد تا به یک جریان به اصطلاح فراگیر آموزشی در سراسر کشور تبدیل شود.

وی عنوان کرد: البته فراگیری این جشنواره‌ها و این مسابقات بسیار فراتر از آن چیزی است که در برنامه ملی تدوین شده است، به جهت اینکه در همین جشنواره‌ای که به برگزار می شود، حدود ۱۶ درصد دانش آموزان ما تحت پوشش قرار می‌گیرند و فکر می‌کنم برای یک رخداد آموزشی پوشش 16 درصدی دانش‌آموزان بی نظیر است. امیدواریم که در سال های بعد بتوانیم این آمار را در سطح بالاتری ببریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص کیفیت میربانی قزوین، گفت: میزبانی قزوین از هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و نخستین مسابقات کدنویسی کشور بسیار عالی بود و استان قزوین نشان داد که ظرفیت های بسیار بالایی دارد.

کمرئی با اشاره به برخی شاخصه های کیفی میزبانی استان قزوین، بیان کرد: در توجه به جزئیات حتی در نماد هایی که برای این مسابقات استفاده شده است، دقت نظر کافی صورت گرفته و رنگ زرد و لیمویی نماد مسابقات نشاط، شادی، رقابت، فعالیت و پویایی را نمایش می دهد.

این مسئول افزود: همچنین در این نماد میکروسکوپی قرار دارد که معرف زیست فناوری است وعبارت نشان دهنده توجه به موضوع کدنویسی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: استان قزوین یکی از رخدادهای بی نظیر در حوزه جشنواره ها و مسابقات ملی دانش آموزی و دبیران را میزبانی کرد که من لازم می دانم از همه دست اندرکاران این مسابقات، مخصوصا همکارانم در استان قزوین تشکر کنم.

خبرنگار دانش آموز: محدثه رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار