مصرف ۱۸۰ میلیون کیسه پلاستیکی سهم ارومیه ای‌ها در آلودگی طبیعت

ارومیه(پانا)-رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: مردم ارومیه سالانه افزون‌بر ۱۸۰ میلیون کیسه پلاستیکی مصرف می‌کنند که خطرات زیست‌محیطی زیادی به دنبال دارد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف ۱۸۰ میلیون کیسه پلاستیکی سهم ارومیه ای‌ها در آلودگی طبیعت

احد یوسفی افزود: سهم روزانه مردم ارومیه از مصرف کیسه پلاستیکی ۵۰۰ هزار عدد است که به محل دفن زباله /سایت نازلو/ ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: کیسه‌های پلاستیکی خطرات زیست محیطی زیادی برای طبیعت دارد و زندگی جانوران به‌ویژه آبزیان و پرندگان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در بین خانواده‌های ارومیه‌ای نهادینه شود تا شهری سالم و زیبا داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: در اجرای این طرح نیازمند بسیج همگانی هستیم زیرا روزانه تنها یک تن پسماند در منازل این شهر تفکیک می‌شود و میزان تفکیک از مبدا در این شهر، بسیار کمتر از یک درصد است که باید با همراهی شهروندان افزایش یابد.

یوسفی افزود: روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر ارومیه جمع آوری، انتقال، دفن و ساماندهی می‌شود.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم با فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از منزل، میزان پسماند تفکیکی را به ۵۰ تن در روز برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدا پسماندهای خشک و تر بیان کرد: مشارکت شهروندان در این حوزه ضروری است و خانواده ها باید برای تحقق اهداف این طرح، اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهر ارومیه حدود ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که روزانه به طور متوسط هر فرد نزدیک ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار