روزانه 230 تُن زباله در بوکان تولید می شود

ارومیه(پانا)-سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: روزانه 230 تُن زباله در بوکان تولید می شود.

کد مطلب: ۹۱۴۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
روزانه 230 تُن زباله در بوکان تولید می شود

رحیم عبدالکریمی افزود: از مجموع زباله های تولید شده در این شهرستان بیش از 80 درصد آن را زباله های شهری و مابقی را زباله های روستایی تشکیل می دهد.


وی با بیان اینکه در این شهرستان کمتر از پنج درصد زباله ها تفکیک می شود، اظهار داشت: در این شهرستان بازیافت زباله ها به صورت مکانیزه انجام نمی گیرد و این مقدار از زباله ای که تفکیک می شود نیز به صورت سنتی و دستی صورت می گیرد.


وی اضافه کرد: دفن پسماند در محل فعلی شهر بوکان خارج از ظرفیت است و در جابجایی محل دفن پسماند در قالب طرح جامع مدیریت پسماند تعجیل شود.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان با اشاره به اینکه جمع آوری پسماند در این شهرستان به صورت روزانه و مرتب انجام می‌گیرد، گفت: امروزه حفاظت از محیط زیست در برابر آلاینده‌هایی از قبیل پلاستیک و سموم به یک وظیفه اخلاقی و انسانی تبدیل شده است زیرا طبیعت و منابع زیستی باید برای آینده گان حفظ شود.


عبدالکریمی افزود: یکی از مهمترین تهدیداتی که امروزه حیات زیست بوم کره زمین را تهدید می کند معضل آلایندگی طبیعت و منابع طبیعی با پلاستیک است که باعث آسیب های جدی برروی حیات وحش، محیط زیست و سلامت انسان خواهد شد.


وی افزود: تولید سالانه پسماند در جهان روز به روز بیشتر می شود به طوری که پیش بینی می‌شود در دهه های آینده تولید پسماند به چندین 10 میلیون تُن در سال برسد و در صورتی که این حجم از پسماند بازیافت نشود به صورت جدی می تواند محیط زیست را به نابودی بکشاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار