سنجش سلامت بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدورود به دبستان در اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ۱۹ هزار و ۶۹۸ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در استان اردبیل سنجش شده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۹۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدورود به دبستان در اردبیل

احمد ناصری،مدیرکل آموزش وپرورش اردبیل اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری، طرح سنجش سلامت از اول تیرماه در استان شروع گردیده که تاکنون تعداد ۱۴۲۱۲ نوآموز در پایگاه‌های سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه ۵۴۸۶ نوآموز در طرح پیش دبستانی سال ۹۷ ارزیابی شده‌اند، تصریح کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۶۸۹ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان سال ۹۸ مراحل سنجش خود را به اتمام رسانده و آماده جای‌دهی در مدارس استان می‌باشند.

رییس ستاد سنجش سلامت دانش آموزان استان بیان کرد: ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی نیز از ۲۵ مرداد در نواحی یک و دو اردبیل، مناطق مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی آغاز شده است و ۴۵۴ نوآموز در این طرح ارزیابی شده‌اند.

ناصری ابراز داشت: در سنجش سلامت نو آموزان بدورود به دبستان استان، ۹۷۶۶ نوآموز شهری، ۴۴۷۰ نوآموز روستایی و ۴۳۰ نوآموز عشایری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۸۰ درصد به مدارس عادی و ۲۰ درصد به مراحل تخصصی سنجش راه یافتند.

او گفت : ۵۶۵ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۳۷۶نفر مشکوک به مشکل شنوایی، ۲۰ نفر مشکوک به مشکل جسمی - حرکتی، ۲۰۰۴ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی بوده‌اند که جهت ارزیابی با ابزار تخصصی به مرحله تخصصی سنجش ارجاع یافته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: طرح سنجش سلامت دانش آموزان در استان تا پایان شهریور ماه در ۱۲ پایگاه مستقر در مناطق و نواحی ۱۹ گانه استان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این طرح بیش از ۲۲ هزار نفر به پایگاه‌های سنجش سلامت استان مراجعه فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار