جذب حدود 75 درصد از جمعیت نوآموزان اردبیلی در دوره پیش دبستانی

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: استان اردبیل با ثبت 18 هزارو 683 نفر نوآموز در سیستم سناد، موفق شده است 74.6 درصد از جمعیت نوآموزان در دوره پیش دبستانی را جذب و ثبت نام کند

کد مطلب: ۹۸۷۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جذب حدود 75 درصد از جمعیت نوآموزان اردبیلی در دوره پیش دبستانی

رعنا پرتوی در شورای آموزش و پرورش استان با یادآوری اهمیت دوره پیش دبستانی اظهار داشت: نو آموزان که دارای تجربه پیش دبستانی هستند در مقایسه با نوآموزانی که فاقد تجربه پیش دبستانی بودند، در پایه اول ابتدایی، از درک مطلب بالایی برخوردار هستند.

او خاطر نشان کرد: پوشش نوآموزان در دوره پیش دبستانی جزو شاخص های توسعه و برقرار ی عدالت آموزشی در کشور می باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه عدم تسلط بر زبان فارسی باعث کاهش انگیزه یادگیری و خود پنداره تحصیلی دانش آموزان دارد، گفت: حضور دانش آموزان دوزبانه در دوره آموزش پیش دبستانی به منظور آشنایی و تسلط نسبی به زبان رسمی کشور مفید خواهد بود.

پرتوی با اعلام اینکه 1 هزار و 346 نفر مربی در این دوره مشغول هستند، تصریح کرد: در این دوره 534 آموزشگاه چند پایه و 460 آموزشگاه غیر دولتی فعالیت دارند و همچنین 272 فضای خالی در مدارس دولتی که با مجوز اداره کل و نواحی و مناطق، واگذار شده است.

او همچنین در بیان عملکردآموزش و پرورش استان در دوره پیش دبستانی از جهت توسعه کمی یادآوری کرد: در سال تحصیلی 99-98 ، با حمایت دولت در توسعه پوشش نوآموزان چندپایه در مدارس محروم روستایی و عشایری ، استان اردبیل موفق به جذب 4 هزارو 826 نفر و نیز 13 هزارو 857 نفر نوآموز در مدارس غیردولتی شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در ادامه آمار دانش آموزان در دوره ابتدایی را نزدیک 124 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 7 هزارو 191 نفر از همکاران در دوره ابتدایی مشغول به فعالیت آموزشی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار