معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

ارتقاء توانمندی و بروز خلاقیت در دانش آموزان از ویژگی های اصلی مدرسه خلاق است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش جشن سپاس از مدیران و دبیران منتخب دوره دوم متوسطه نظری استان، حرکت در جهت ارتقاء توانمندی و بروز خلاقیت در دانش آموزان را از ویژگی های اصلی مدرسه خلاق دانست.

کد مطلب: ۹۴۹۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء توانمندی و بروز خلاقیت در دانش آموزان از ویژگی های اصلی مدرسه خلاق است

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این همایش گفت: دانش آموزان منتخب استان خراسان رضوی توانستند با اقتدار رتبه های برتر جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی را کسب نمایند که این مهم جز با همت و تلاش دبیران و مدیران مدارس میسر نمی شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های یک مدرسه خوب افزود: قطعا مدرسه خوب و شایسته مدرسه ای است که خلاق باشد و بتواند دانش آموزان را در جهت توانمندی و خلاقیت سوق دهد.

صابری تولایی تصریح کرد: مدرسه خلاق مدرسه ای است که رقابت های فردی را کنار می گذارد و به سمت هدایت دانش آموزان در جهت کار گروهی و مشارکتی حرکت می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در مدرسه خلاق نخبه پروری و قهرمان پروری یک دانش آموز معنایی ندارد و رشد همه جانبه کلیه دانش آموزان مدرسه مدنظر است و مدیر یک مدرسه خلاق باید مدرسه را به سمتی سوق دهد تا همه دانش آموزان آن مدرسه به محیط آموزشی احساس تعلق داشته و در این مسیر تمام ارکان مدرسه باید به یک درک و فهم مشترک برسند.

وی اظهار کرد: در یک مدرسه خلاق، مدیر مدرسه باید کلاس درس را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کند و در جهت تحقق اهداف برنامه های دوره های تحصیلی گام بردارد.

صابری در ادامه وجه تمایز مدرسه با آموزشگاه را در ابعاد تربیتی آن ها دانست و گفت: مدرسه کانون تربیت است و آموزشگاه محل آموزش و بر طبق اسناد بالادستی ما باید به این درک مشترک برسیم که مدرسه فضایی برای تعلیم و تربیت است که رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در آن اتفاق می افتد اما آموزشگاه فقط به مسائل آموزشی می پردازد و قطعا ویژگی های یک مدرسه را نخواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در زمینه افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی، رشد درصد قبولی دانش آموزان، ارتقاء بسیاری از شاخص های کیفی که مبین برجستگی نظام آموزشی است و نیز کسب رتبه های برتر المپیادها، جشنواره ها و مسابقات کشوری نتایج و توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده است که این مهم جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار