مالباختگان پس از وقوع سرقت منزل شان چه اقداماتی انجام دهند

قم (پانا) - فرمانده انتظامی شهرستان قم از مالباختگان خواست، پس از وقوع سرقت از منزل شان نکات ذیل را مدنظر قرار دهند.

کد مطلب: ۹۴۹۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مالباختگان پس از وقوع سرقت منزل شان چه اقداماتی انجام دهند

سرهنگ "مراد حسین جعفریان" اظهارداشت: مالباختگان می بایست از دادن هرگونه اطلاعات و توضیحات به افراد ناشناس خودداری و بلافاصله موضوع را به پلیس 110 گزارش کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان قبل از حضور مأموران از بهم زدن صحنه اعم از جابجائی اشیاء و دست زدن به آن ها و یا رفت و آمد بی مورد پرهیز کرده و چنانچه سرقت بواسطه شکستن شیشه در و پنجره صورت گرفته باشد، تا حضور مأموران از جمع آوری خرده شیشه ها نیز خودداری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم، گفت: خودداری از دست زدن به کلید برق، میزهای شیشه ای، گوشی تلفن، دستگیره در و یخچال ، ظروف و .... در محل وقوع سرقت از دیگر نکات مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: شهروندان بایستی از دست زدن و جابجائی اشیاء بجا مانده از سارقان (قیچی، چاقو، دکمه لباس و ...) که از ادله ارتکاب جرم محسوب می شود همچنین آثار باقی مانده از آن ها مانند خون، مو و ... خودداری و به اظهار نظر افراد غیر مسئول توجه نکنند.
سرهنگ جعفریان گفت: پس از بازدید کارشناسان و مسئولان پلیس از صحنه و جمع آوری ادله جرم با بررسی دقیق، لوازم، آمار و مشخصات دقیق وسایل و اشیاء قیمتی را با تنظیم لیستی در شکایت خود منعکس کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان قم تاکید کرد: بدون دلایل کافی افراد بی گناه را متهم نکنید چرا که موجب هتک حرمت و ایجاد کینه های نهفته در آنها خواهد شد، بعد از وقوع سرقت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوطه و موارد مشکوک را جهت بهره برداری در اختیار پلیس قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار