مراقب اپلیکیشن ها و سایت های جعلی کارت سوخت باشید

قم (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم نسبت به استفاده از اپلیکیشن ها و سایت‌های جعلی کارت سوخت هشدار داد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مراقب اپلیکیشن ها و سایت های جعلی کارت سوخت باشید

سرهنگ "علی موالی" اظهارداشت: با توجه به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت برای خودروها و‌ همچنین نزدیکی به موعد اعلام شده، فعالیت اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جعلی فیشینگ به منظور جمع‌آوری اطلاعات مالی نظیر شماره کارت؛ رمز دوم اینترنتی‌ و... با عناوین مختلف مانند دریافت آنی و سریع تر از موعد کارت سوخت وسایر تبلیغات کاذب، افزایش پیدا کرده است.
رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد :مجرمان سایبری با توجه به نزدیکی موعد استفاده از کارت سوخت و از سوی دیگر نداشتن کارت سوخت برای برخی از ماشین‌ها، فرصت را غنیمت شمرده و با راه اندازی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی اقدام به سرقت اطلاعات می کنند که در نهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص می شود.
سرهنگ موالی تاکید کرد: شهروندان تنها به سامانه‌های اعلام شده از سوی وزارت نفت مراجعه و از اعتماد به سایر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بی نام و نشان خودداری کنند همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار