در گفت‌وگو با پانا

مجید نامجو مطلق: استراماچونی باید بداند فرصت‌ها زود از دست می‌روند

استقلال از هفته سوم، چهارم به اوج آمادگی می‌رسد/ یک مربی ایرانی باید دستیار استراماچونی شود

(پانا) – مربی سابق استقلال با تأکید بر اینکه این تیم باید در هفته‌های اول امتیازهای بیشتری جمع کند، مهم‌ترین را که استقلال برای نتیجه‌گیری در 29 هفته باقی‌مانده لیگ برتر باید در پیش گیرد، حضور یک مربی ایرانی در کنار آندره‌آ استراماچونی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۴۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مجید نامجو مطلق: استراماچونی باید بداند فرصت‌ها زود از دست می‌روند

مجید نامجو مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر و شکست این تیم در تبریز مقابل ماشین‌سازی گفت: متأسفانه استقلال با باخت رقابت‌های لیگ برتر را شروع کرد و بازی خوبی از این تیم ندیدیم. به لحاظ فنی تیم در نیمه اول خیلی ضعیف کار کرد اما رفته‌رفته در نیمه دوم بهتر شد اما مهم‌ترین مشکل استقلال در این بازی حفظ توپ بود که بازیکنان نمی‌توانستند به خوبی توپ را حفظ کنند به همین خاطر در نهایت مقابل ماشین‌سازی بازی را واگذار کردند.

وی به دیگر نقاط ضعف استقلال در این بازی اشاره کرد و گفت: به نظرم در خط دفاعی ایرادات زیادی به استقلال وارد بود. تیم ماشین‌سازی از اول بازی به دنبال ضد حمله بود و در نهایت هم موفق شد از همین راه دروازه استقلال را در آخرین ثانیه‌ها باز کند. اما در تیم استقلال در مرحله اول نداشتن برنامه و بعد از آن ایرادات فنی باعث شد نتوانند برابر ماشین‌‎سازی به خوبی کار کنند.

مربی سابق استقلال در ارزیابی عملکرد آندره‌آ استراماچونی در این بازی گفت: کاملاً طبیعی است که این مربی از فوتبال ایران هنوز شناخت کافی نداشته باشد؛ زمان می‌برد تا بتواند به شناخت از فوتبال ایران و بازیکنان تیمش برسد اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد امتیازات اولیه تیم است. در واقع شروع لیگ و امتیازاتی که تیم‌ها در بازی‌های ابتدایی خود به دست می‌آورند در روند نتیجه‌گیری تیم در آینده تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در فصل گذشته هم دیدیم که کسب امتیازات اولیه در شروع لیگ به روند تیم‌ها کمک کرد. بنابر این استراماچونی نباید زمان را از دست بدهد و علاوه بر اینکه در حال شناخت بازیکنانش است باید به فکر نتیجه هم باشد. استراماچونی باید بداند که خیلی زود فرصت‌ها از دست می‌رود و نیم‌فصل از راه می‌رسد و استقلال باید امتیازات لازم را تا پایان نیم فصل کسب کرده باشد.

نامجو مطلق در پایان درباره اینکه استقلال باید چه کاری انجام دهد تا بتواند در ادامه نتیجه بگیرد، عنوان کرد: اولین و مهم‌ترین کاری که در استقلال باید انجام می‌شد این بود که یک مربی ایرانی در کنار استراماچونی قرار می‌دادند تا با شناختی که از فوتبال ایران و بازیکنان دارد تا حدودی راه را برای این مربی ایتالیایی باز کند. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و در نهایت استقلال بدون مربی ایرانی و با یک مربی خارجی که چند ماه است به ایران آمده کارش را در لیگ برتر شروع کرد. البته نباید ناامید باشیم زیرا با توجه به فنی بودن مربی جدید استقلال در آینده این تیم به نتیجه خواهد رسید. بنابراین نمی‌توان با یک بازی نتیجه گرفت، این تیم از هفته سوم، چهارم به اوج آمادگی می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار