رییس دانشگاه پیام نور استان خبر داد: کاهش 40 درصدی دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

تحصیل ۲۲۰۰۰ دانشجو در ۲۹ واحد پیام نور استان

تبریز (پانا) - رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت که با کاهش دانشجو مخصوصا در شهرستان های کوچک مواجه هستیم و این کاهش نسبت به سالهای ۹۱ و ۹۲ ، نزدیک ۴۰ درصد است.

کد مطلب: ۹۴۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس دانشگاه پیام نور استان خبر داد: کاهش 40 درصدی دانشجو در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

بخشعلی معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: دانشگاه پیام نور در سال ۶۷ تاسیس شد که با سیستم آموزش متفاوت تر از سایر دانشگاه ها بصورت نیمه حضوری، مجازی و الکترونیکی یا سیستم lms فعالیت می کند.

وی ادامه داد: کتاب محور بودن این دانشگاه به جای استاد محور بودن، اجرای آزمون های متمرکز، هزینه کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها و شرکت در امتحان در شهر دلخواه از جمله تفاوت های دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها هستند.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه پیام نور در جهت سیاست های وزارت علوم فعالیت می کند و با این که دانشگاه دولتی است ولی بیشترین هزینه های دانشگاه از طریق شهریه تامین می شود.

معصومی در ادامه گفت: امسال انتخاب رشته و پذیرش دانشجو برای اولین بار از دو طریق انجام می شود که یکی از طریق آزمون کنکور و دیگری از طریق سنوات تحصیلی است.

وی با بیان این که مزیت این نوع پذیرش، آزادی فرد در انتخاب رشته بر حسب علاقه و نه نمره است، گفت: 80 درصد دانشجویان بر اساس سنوات تحصیلی پذیرش می شوند که این فرآیند تا ۲۸ شهریور ادامه دارد.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بیان کرد: امسال پذیرش دانشجو و افزایش رشته نسبت به سال قبل نداریم و در حال حاضر در مجموع ۲۲ هزار دانشجو در استان داریم که ۱۹ هزار نفر فعالند.

معصومی افزود: با کاهش دانشجو مخصوصا در شهرستان های کوچک مواجه هستیم و این کاهش نسبت به سالهای ۹۱ و ۹۲ ، نزدیک ۴۰ درصد است.

وی گفت: ۲۹ واحد در کل استان داریم که فقط دو واحد خواجه با ورزقان و خراجو با مراغه تجمیع شده است و تجمیع جدیدی نداریم و ۶۰ مرکز خارج از کشور داریم.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد بدون کنکور نداریم و از طریق آزمون کنکور و دوره های فراگیر انجام می گیرد، گفت : ماههای مهر و آبان دوره های ثبت نام برای دوره های فراگیر ارشد انجام می شود و بهمن ماه نیز کلاس ها شروع می شود.

معصومی افزود: در مقطع دکتری فقط از طریق کنکور سراسری پذیرش داریم و در کل در تبریز ۸۵ رشته کارشناسی ، ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکتری داریم.

وی ادامه داد: جهت رفاه حال دانشجویان کارشناسی با دو بانک انصار و مهر ایران قرار داد داریم و دانشجو به همراه ضامن به این بانک ها مراجعه می کنند و بانک تسهیلات با ۱.۴ درصد سود را مستقیما با پرداخت شهریه فرد ارائه می کند و دانشجو می تواند در طول دوران تحصیل به صورت مداوم از این وام استفاده کند.

رییس دانشگاه پیام نور استان افزود: برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری وام دانشجویی صندوق رفاه را نیز داریم.

معصومی همچنین گفت: نرم افزار پیام من در اختیار دانشجویان است که تمام اطلاعات مربوط به تحصیل خود را هم می توانند بارگذاری کرده و هم دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار