اثرات کارهای فرهنگی و هنری نباید در پیشرفت، توسعه، مقاومت و تعالی جامعه نادیده گرفته شود.

بجنورد (پانا) -وزیر کشوردر مراسم افتتاحیه بیست ودومین جشنواره تولیدات صدا وسیما خراسان شمالی : اثرات کارهای فرهنگی و هنری نباید در پیشرفت، توسعه، مقاومت و تعالی جامعه نادیده گرفته شود.

کد مطلب: ۹۴۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اثرات کارهای فرهنگی و هنری نباید در پیشرفت، توسعه، مقاومت و تعالی جامعه نادیده گرفته شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین افتتاحیه جشنواره تولیدات صداوسیما در خراسان شمالی با اشاره به مفاهیم هنر و کار هنرمندان در راستای خلق و مطلق‌سازی زیبایی اظهار کرد: این زیبایی‌ها را هنرمندان در نگاه مردم قرار می‌دهند و این کار افراد هنرمند در جامعه است.

وی تصریح کرد :رسالت هنرمندان و مسئولان در جامعه توحیدی را سوق دادن مردم به سمت خوبی ها و حقیقت ها و تامین نیازهای آنها به سمت اعتلا بخشیدن به زندگی عنوان کرد و گفت: جامعه هنگامی به سمت کمال می رود که مردم، مصلحت و منافع دیگران را بر خود ترجبح دهند و این یک نگاه فطری و عقلانی و در مسیر کمال است.
رحمانی فضلی افزود: آن چیزی ارزشمند است که ما را از مرتبه انسان بودن ارتقا دهد و به سمت وصال حق ببرد و هنرمندان، توان مقید ساختن زیبایی ها را دارند و یکی از شکرگزاری ها، شکر همین نعمت است.
در پایان این مراسم از هنرمندان موسیقی مقامی و ورزشکاران جوان و نامدار استان تجلیل شد.

جشنواره تولیدات برای تحقق عدالت رسانه ای

معاون رئیس رسانه ملی هم با قدردانی از مردم مومن و خونگرم خراسان شمالی، همت مثال زدنی استاندار و نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین سید عباس فاطمی رئیس ستاد مرکزی جشنواره بیست و دوم تولیدات استان ها و قدردانی ویژه از آقای رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: جشنواره، فرصتی بی بدیل برای معرفی بهتر ظرفیت ها و توانمندی های استان است و هفته فرهنگی هنری نیز در همین ایام، فرصتی برای ایجاد نشاط کودکان و نوجوانان این سرزمین ایجاد کرد.
علی دارابی، تجلیل از مشاهیر و مفاخر، کمک به اعتلای گردشگری و توجه به مناطق مرزی و کمتر برخوردار را از موهبت های جشنواره تولیدات استان ها و گامی برای تحقق عدالت رسانه ای و تمرکز زدایی از پایتخت و تحقق "رسانه ملی متعلق به همه ایرانیان" عنوان کرد.
وی با اشاره به انتخابات اسفندماه مجلس و میان دوره ای مجلس خبرگان در برخی استان ها گفت: رسالت رسانه ملی، کمک ما به نهادهای اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات شکوهمند است.

هنرمندان رسانه؛ خط مقدم جنگ نرم

نماینده ولی فقیه در استان هم با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: خراسان شمالی، باب الرضا و گنجینه معرفت هاست و حضور شما در این استان، مایه دلگرمی اصحاب رسانه و هنرمندان این دیار خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره، پیشرفت های چشمگیرتری نصیب استان و حوزه رسانه استان کند.
وی گفت: یکی از برکات این جشنواره، معرفی بهتر و شناسانده شدن استان و شخصیت جدید پیدا کردن آن است.
نماینده ولی فقیه در استان، رسالت رسانه ملی را جهاد کبیر و دفاع نرم توصیف کرد و گفت: ما باید با شناخت زمانه، خود را برای مواجهه با آنان در حوزه باورها و ارزش ها رفتارها، آماده کنیم. شما خط مقدم این جبهه اید و با هنرمندی خود می توانید نقشه های دشمن را نقش بر آب کنید.

وی پیشنهاد کرد برای ماندگاری طعم شیرین جشنواره در ذائقه مردم استان و دیگر مناطق کشور، ۲۵ استانی که امسال با سیل مواجه نشدند، هر یک ۲۵واحد مسکونی برای مردم روستاهای آسیب دیده از سیل بسازند تا یادگاری از این جشنواره بماند..

در ادامه برنامه های این جشنواره، از خانواده های شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید خبرنگار خراسان شمالی تجلیل شد.

استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه حضور خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان سر آغاز خوبی برای معرفی این استان بود گفت: مردم این استان از قبل از پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشته اند و در هشت سال دفاع مقدس ۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده و همواره یاور نظام بوده اند.

شجاعی با اشاره اینکه خراسان شمالی به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی مناسب، دلایل زیادی برای سرمایه گذاری دارد افزود: صدا و سیما توانسته نقش اصلی را در کنار سایر رسانه‌ها برای رساندن پیام اقتدار ملت ایران بردارد.

وی گفت: رسانه‌های مکتوب خراسان شمالی رتبه ۳۰ کشور را دارد و با احترام به همه رسانه‌های سایر استان‌ها و اصحاب رسانه می توانم بگویم که رسانه های این استان با فهم بالا از مسایل و مشکلات کشور، از نظر رشد و بالندگی عالی هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان شمالی هم با بیان اینکه خراسان شمالی رنگین کمان اقوام و کلکسیون افتخارات است، گفت: تقارن برگزاری این جشنواره با عید غدیر، سالروز میلاد امام هادی (ع)، دهه امامت و ولایت و سالروز بازگشت آزادگان به میهن را به فال نیک می گیریم.
حمید قربانی جم در ادامه از همه عوامل برگزاری این جشنواره و حمایت های ویژه رئیس رسانه ملی، دکتر دارابی معاون سازمان، استاندار خراسان شمالی و استانداران گذشته قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار