مخاطب شناسی و تولید از شاخص‌های کارکرد رسانه ها است

بوشهر(پانا)_معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مخاطب شناسی و تولید محتوای اثرگذار از شاخص‌های کارکرد رسانه به شمار می‌رود براین اساس با توجه به برداشته شدن انحصار رسانه‌ای اطلاعات باید متناسب با نیاز مخاطب باشد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمد خدادی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مخاطب شناسی باید درماهیت و کارکرد رسانه‌ها وجود داشته باشد و مهارت رسانه‌ای را افزایش دهیم تا شناخت مخاطب، موضوع و نحوه ورود به تولید متناسب با نیاز شود.

وی بیان کرد: برای این کار باید اطلاعات از حالت ویوز به نیوز تبدیل و اطلاعات عینی، باور پذیر و منجر به قضاوت و تصمیم و عمل شود.

خدادی اضافه کرد: برای مقابله با این تهاجم رسانه‌ای رسانه‌های ایرانی در گام نخست باید تولید اطلاعات کنند و مخاطب محور شوند و بدانند برای چه کسانی تولید می‌کنند و با اطلاعات فرآورده‌سازی کنند.

وی اظهار داشت: قدرت‌های جهانی براین باورند که افکار عمومی، اراده، اعتقادات، همبستگی، مقاومت و توانایی ملت مهمترین اهرم قدرت ایران اسلامی است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قدرت ایران برگرفته از اراده‌ و این مهم برگرفته از ایمان و اعتقادات مردم است.

وی یادآور شد: امروز قدرت‌های رسانه‌ای بزرگ در دنیا بسیج شده‌اند و روش و مدل رویارویی با نظام اسلامی را تغییر داده‌اند طوریکه در بسیاری از موارد و موضوعاتی که مربوط به ایران است با سکوت، در جایی با اختلال و ایجاد تردید رسانه‌ای در افکار عمومی توسط آنها روبرو هستیم.

خدادی افزود: رسانه امروز باید اطلاعات را به لایه‌های متفاوت با ارزش افزوده اطلاعاتی تبدیل کند تا اطلاعات عینی، باور پذیر و متناسب با مخاطبان که نیازهای متفاوت دارند باشد براین اساس آنچه که مردم نمی‌دانند را باید در اختیار آنها قرار داد.

وی تاکید کرد: همچنین سئوال‌هایی که در ذهن ایجاد می‌شود را باید در دل اطلاعات عینی شده گنجاند تا فهم آن راحت باشد و بتواند تاثیر خود را بگذارد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس مصوبه شورای تبلیغات و اطلاع رسانی اقتصادی کشور که ریاست آن با وزیر کشور است و همه دستگاه‌ها در آن حضور دارند در استان‌ها نیز شورای اطلاع‌رسانی متناظر با همین ماموریت تشکیل شده است.

وی بیان کرد: شورای اطلاع رسانی استان‌ها به ریاست معاونان سیاسی استانداری‌ها و دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.

خدادی هدف از برگزاری شورای اطلاع رسانی را هماهنگی بین همه دستگاه‌ها در مواجهه با پاسخگویی و اطلاع رسانی در مورد مسائل جاری اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی یادآور شد: امروز کشور در جنگ تحمیلی اقتصادی به سر می‌برد برهمین اساس اختلال در ارکان مختلف با هدف مختل کردن زندگی مردم به وجود می‌آید.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: برای هماهنگی هرچه بیشتر بخش زیادی از ظرفیت رسانه‌ای کشور و دستگاه‌ها برای ایجاد ارتباطی دوسویه باید در کنار هم باشند تا به خواست، سئوال‌ها و نیازهای مردم متناسب با ظرفیت اطلاع رسانی دستگاه‌ها پاسخ داده شود.

وی بیان کرد: امروز کشور شاهد آزمون دیگری برای حفظ تمامیت، کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که باید به اثبات برسد و همه رسانه‌ها از طیف‌ها و جناح‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی این آمادگی را دارند با همگرایی در مقاومت مردم ایران سهیم باشند.

خدادی، برتقویت ارتقای سواد رسانه‌ای، به روز کردن دستگاه‌های اصحاب رسانه و بیرون آمدن از فضای سنتی به مدرن تاکید کرد.

در ادامه این نشست معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برای حضور در دفتر مطالعات رسانه‌ای این وزارتخانه و استفاده از دیدگاه‌های ایشان دعوت کرد.

دیدار با استاندار، شرکت در جلسه شورای اداری و آیین بزرگداشت روز خبرنگار از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه محمد خدادی به استان بوشهر است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار