مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی بدون وجود فضای مناسب و استاندارد امکان پذیر نیست

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست هم اندیشی مدیران کل ستادی و اجرایی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی بدون وجود فضای مناسب و استاندارد امکان پذیر نیست.

کد مطلب: ۹۴۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی بدون وجود فضای مناسب و استاندارد امکان پذیر نیست

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در جمع مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش خراسان رضوی 570 پروژه در دست اجرا داریم که کار بسیار بزگ و سنگین و بی نظیری است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است افزود: برای اجرای این رسالت و رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در کنار سایر عوامل همچون نیروی انسانی، کتب درسی و... به فضای مناسب آموزشی و پرورشی نیازمندیم تا بتوانیم تعلیم و تربیتی با کیفیت و تمام ساحتی را رقم بزنیم.

خدابنده ادامه داد: مدارس ما باید از نظر امکانات، فضا و تجهیزات آموزشی و پرورشی به گونه ای باشد که باعث ظهور و بروز استعدادها و شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان شده و موجبات نشاط و پویایی آن ها را فراهم سازد، در این صورت است که همکاران ما در مدرسه می توانند تعلیم و تربیتی کیفی را رقم بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در وضعیت اقتصادی سخت کشور فراهم کردن فضاهای آموزشی استاندارد کار بسیار سختی است خاطرنشان کرد: ساختمان مدارس و فضاهای آموزشی باید علاوه بر اینکه از معماری زیبا و برگرفته از هنر اسلامی ایرانی برخوردار باشند، از لحاظ ایمنی و رعایت استانداردهای ساختمان نیز بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند چرا که امنیت دانش آموزان در مدرسه بسیار مهم است و خوشبختانه ادارات کل نوسازی در کل کشور توجه به این مساله را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی همچنین تصریح کرد: در بسیاری از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که در سطح کشور اتفاق می افتد مدارس ما به مراکز و پایگاه های امداد رسانی به مردم تبدیل می شوند و در بسیاری از موارد نیز کاربری جان پناه و سنگر برای مردم پیدا می کنند.

خدابنده در پایان سخنان خود گفت: احداث پروژه های آموزشی و پرورشی با این ویژگی ها در شرایط امروز کار بسیار سختی است که بدون همکاری ذیحسابان و همکاری همکاران حوزه های مالی امکان پذیر نیست که جای تقدیر ویژه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار