راه اندازی فروشگاههای مجازی برای عرضه صنایع دستی

اردبیل (پانا) - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: سامانه های الکترونیکی و فروشگاههای مجازی برای عرضه صنایع دستی استان راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۹۴۶۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی فروشگاههای مجازی برای عرضه صنایع دستی

ملکه گلمغانی‌زاده در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی "بافته‌های داری" در روستای "گلشن" شهرستان نمین افزود: فعالان صنایع‌دستی می‌توانند با عضویت در فروشگاه و سامانه مجازی نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام و از این طریق کسب درآمد کنند.
او حمایت از شاغلان صنایع دستی را از اهداف مهم سازمانی میراث فرهنگی استان عنوان و تصریح کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی، این اداره کل، آموزش شاغلان صنایع دستی برای ارتقاء کیفیت، جنس و نحوه بافت برنامه‌ریزی کرده است که سال گذشته و 5 ماهه اول سالجاری توسط جهاددانشگاهی اردبیل، مناسب و به بهترین شکل ممکن برگزار ‌شد و با توجه به عملکرد خوب این نهاد، در ادامه برگزاری این دوره‌ها نیز با جهاددانشگاهی همکاری خواهیم کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه دوره آموزشی "بافته‌های داری" از سال گذشته در سه شهرستان نمین، گرمی و پارس‌آباد برگزار شد، ادامه داد: در این دوره 186 نفر شرکت کرده بودند و در روستاهای "گلشن" و "جید" نمین 60 نفر از این دوره ها بهره مند شدند.
گلمغانی‌زاده با اشاره به اینکه با ارتقاء کیفیت بافت شاغلان گلیم‌باف منطقه می‌توان این حوزه را توسعه بخشید، خاطرنشان کرد: جهت ارتقای کیفیت محصولات با توجه به سلیقه بازار، دوره‌های عمومی اولیه صنایع دستی در قالب دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و به‌آموزی و دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی برای شاغلان صنایع دستی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
اوبا اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا ضمن حل مشکل بیمه، اعتبار لازم را برای اعطای تسهیلات بانکی به فعالان صنایع دستی تامین کنیم، یادآور شد: در حال حاضر افراد می‌توانند از بیمه روستایی استفاده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان همچنین از ادامه برگزاری دوره‌های صنایع دستی در شهرستان‌های استان در سالجاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار