امام جمعه خوسف : شورای فرهنگی در روستاهای خوسف تشکیل شود

خوسف(پانا) ـ امام جمعه خوسف گفت: باید با هماهنگی امام جماعت ، هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی ، پایگاههای بسیج ، دهیاری و شوراهای اسلامی ، شورای فرهنگی در روستاها تشکیل تا برنامه ها و مراسم مذهبی ، اجتماعی و فرهنگی منسجم تر ، منظم تر و باشکوهتر برگزار شود.

کد مطلب: ۹۴۵۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خوسف : شورای فرهنگی در روستاهای خوسف تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین " حامد شاهبیکی" امام جمعه خوسف در نشست تشکیل ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت با اشاره به اهمیت بحث غدیر گفت: غدیر گمشده بشریت است که باید به جهانیان ابلاغ شود و متولان امر هم باید این مسئله را جدی بگیرند و با برپایی جشن های باشکوه قربان تا غدیر ، فضاسازی مناسب و برای اطعام روز غدیر که بسیار سفارش شده نیز فرهنگ سازی شود.


حجت الاسلام والمسلمین " شاهبیکی" در مورد طرح هر مسجد یک قربانی افزود: حدود دو سال است این طرح در خوسف اجرا می شود و مردم و خیران هر مسجد با کمک های نقدی خود یک یا چند گوسفند ، گاو یا شتر خریداری و پس از ذبح در روز عید قربان بین نیازمندان مسجد محل توزیع می کنند.


فرماندار خوسف با تاکید بر اینکه باید شورای فرهنگی در روستاها تشکیل شود گفت: با تشکیل این شورا برنامه های قربان تا غدیر ، محرم و صفر ، جشن ها و دیگر مراسم اهل بیت (ع) منسجم تر ، منظم تر ، باشکوهتر ، با کیفیت و کمیت بیشتر و با هزینه کمتری برگزار می شود.


" شفیعی" فضاسازی برای مناسبت ها را جزء وظایف ذاتی شهرداری و دستگاههای اجرایی اعلام کرد و افزود: دستگاههای اجرایی می توانند در راستای قربانی در عید قربان و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان و محرومان شهرستان کمک کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های بیرجند و خوسف هم در این جلسه خواستار آذین بندی بلوار امام خمینی (ره) که مسیر تردد مسافران می باشد ، میادین ، مساجد و همچنین مسیر ابن حسام تا روستای نصرآباد شد.


" لطفی" از برگزاری مسابقه قربان تا غدیر خبر داد و افزود: علاوه بر مراسم مختلف در مساجد و هیئت های شهرستان ، جشن ویژه شب عید غدیر در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهر خوسف ، جشن محوری سادات روستای سیوجان صبح عید غدیر که هر ساله با همت مردم روستا و دعوت از سخنران کشوری و استانی برگزار می شود.


" مهران پور" رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف هم با اشاره به آمار مددجویان تحت پوشش این نهاد از مردم ، خیران و مسئولان ادارات خواست تا هر اداره ای یک قربانی به عهده بگیرند و خود امداد خرید ، قربانی و توزیع بین محرمان را انجان می دهد.


" قیاسی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف از اجرای تئاتر خیابانی ویژه اعیاد قربان تا غدیر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری عصر شعر با همکاری انجمن ادبی ناقوس از دیگر برنامه های این اداره در اعیاد قربان و غدیر خواهد بود.


" الهی "رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در این جلسه از همکاری در برگزاری دعای عرفه ، نماز عید قربان ، برپایی ایستگاههای صلواتی خبر داد و گفت: جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه در روز عید غدیر و نشست معرفتی با خواهران بسیجی و همکاری در برگزاری کاروان شادی از مجموعه فرهنگی ابن حسام تا امامزاده سید ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد از دیگر برنامه های این اداره است.


*همایش پیاده روی جام خوشه چین و جشن قربان تا غدیر با همکاری ورزش و جوانان ، مسابقه کتابخوانی ، تجلیل از ورزشکاران سادات ، غبارروبی گلزار شهدای سادات ، تجلیل از کارمندان سادات ، برش دو قالی بافته شده جهت کمک به ستاد عتبات عالیات ، تجلیل از آزادگان ، نصب تمثال شهدای سادات در مراسم قربان تا غدیر از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در شهرستان اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار