عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اهواز خبر داد:

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به معیشت فرهنگیان در سال ۹۸

تخصیص ۱/۵ میلیارد دلار اعتبار برای تجهیرات سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور از محل صندوق توسعه ملی

اهواز (پانا) - نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه وعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به معیشت فرهنگیان در سال ۹۸ و همچنین تخصیص ۱/۵ میلیارد دلار اعتبار برای تجهیرات سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به معیشت فرهنگیان در سال ۹۸

همایون یوسفی که عصر دیروز در نشست شورای اداری آموزش و پرورش خوزستان در اهواز حضور داشت بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته کل درآمد ناخالص ملی کشور معادل ۱۰ میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است که تنها ۲ درصد از آن به بخش تعلیم و تربیت اختصاص پیدا می‌کند در صورتی که در کشورهای توسعه یافته بیش از ۲۵ درصد از سهم تولید ناخالص ملی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می کند. تغییر این روند غیرصحیح ضروری است.
او در ادامه با اشاره به اقدامات کمیسیون تلفیق جهت کمک به آموزش و پرورش توضیح داد: در بررسی بندهای قانون بودجه ۹۸ بالغ بر ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از محل سود شرکت ها و بانک های دولتی برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در مدارس و همچنین بهبود حقوق معلمان اختصاص پیدا کرد. همچنین بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی در مدارس سراسر کشور اختصاص پیدا کرد.

یوسفی در ادامه توضیح داد: با تصویب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار محل صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت مدارس کشور نیز اختصاص پیدا کرد. همچنین از محل قانون بودجه بالغ بر ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور مبلغی تعیین شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در عین حال با اشاره به اقدامات خود در خصوص اختصاص حق منطقه جنگی به کارکنان دولت در خوزستان، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای اختصاص حق منطقه جنگی از سال ۹۵ کلید خورد و در سال ۹۷ با اختصاص بودجه بالغ بر ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان و شاغلین دولت در استان خوزستان افزوده شد. همچنین بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۵ هزار میلیارد تومان برای هم ترازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اختصاص پیدا کرد.
او با اشاره به چالش های پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در حوزه نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: با پیگیری های مجمع نمایندگان خوزستان بالاترین سهمیه جذب ماده ۲۸ به استان خوزستان تعلق گرفته است به طوری که از ۱۲ هزار سهمیه در سراسر کشور بالغ بر ۱۱۹۷ سهمیه به استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است.
یوسفی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد تا پایان سال ۱۴۰۰ وضعیت استخدامی همه نیروهای نهضتی، حق التدریس و پیش دبستانی مشغول در مدارس سراسر کشور را تعیین کند.
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: توسعه متوازن جوامع مرهون توجه ویژه به آموزش و پرورش است و این مهم تنها از طریق توسعه نیروی انسانی محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار