آیین اختتامیه‌ی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر:

یک خبر نگار باید درد مردم و مسائل روز را مسأله نماید

ژنجان (پانا) - آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر صبح امروز با حضور دکتر بصیرتی رئیس سازمان رسانه بسیج، دکتردربندی مدیرکل محترم مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حقیقی استاندار محترم استان زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، مسئولین استانی و کشوری و اصحاب رسانه در محل سالن شهید شهریاری صدا و سیما برگزارشد.

کد مطلب: ۹۴۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
یک خبر نگار باید درد مردم و مسائل روز را مسأله نماید

دکتر دربندی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برنامه گفت: « چنین جشنواره‌هایی دارای برکات و مزایای زیادی هستند که از آن جمله می‌توان به ایجاد رقابت بین رسانه‌ها اشاره نمود. کاری که با رقابت همراه نباشد دچار روزمرگی شده و رو به انحلال می‌رود. این برنامه‌ها باعث می‌شود افراد به برنامه‌های تولیدی روی بیاورند و از کپی پیست که آفت رسانه است دوری گزینند.»

وی در ادامه سخنان خود ایجاد نشاط و انگیزش را از مزایای دیگر جشنواره خواند و گفت: « در صورت طراحی چنین برنامه‌ای همه‌ی اعضای رسانه از جمله مدیر مسئول، سردبیر، خبرنگار، عکاس، طراح کاریکاتور، همه در یک نشاط کلی از چند ماه قبل به تکاپو می‌افتند و برای ارائه بهترین کار تلاش می‌نمایند.»

دربندی افزود: « مورد دیگری که باید مورد توجه اعضا قرار بگیرد قدرشناسی از افراد زحمت‌کش و مسئول است. باید از یک هنرپیشه و یا از یک خبرنگار به معنای واقعی و درخور تلاش او تقدیر شود. خبرنگاران خوب در این جشنواره‌ها شناخته می‌شوند و با تقدیری که از آنها به عمل می‌آید به آینده امیدوار می‌شوند.»

دربندی دربخش دوم سخنان خود به انتخاب اسم ابوذر برای جشنواره اشاره کرد و گفت: «دلیل اینکه بعد از 1400 سال این جشنواره به نام ابوذر نامگذاری شده است این است که اولا ابوذر اهل ملاحظه و عافیت طلبی نبود و برای بیان حقایق فریاد می‌زد. دوم اینکه علیرغم اینکه ابوذر برای بیان حقایق فریاد می‌زد و آتش به اختیار بود ولی از فرمان رهبری سرپیچی نمی‌کرد. سوم اینکه ابوذر کم معونه و ساده زیست بود و نگرانی درآمد و آینده را نداشت. داشتن برنامه‌های بلند مدت و عافیت طلبی، یک خبرنگار را از رسیدن به اهدافش منع می‌کند. چهارم اینکه بیان ابوذر به گونه‌ای بود که قابل فهم برای عامه مردم باشد نه برای افراد خاص و موضوع آخر اینکه ابوذر درد مردم و درد روز را مسأله می‌کرد نه مسائل شخصی خود را. یک خبر نگار باید درد مردم را بازگو نماید و هدفش اصلاح مشکلات و جامعه باشد.»

در ادامه مراسم از طرح نهمین جشنواره ابوذر رونمایی شد. و سپس ازخبرنگاران برگزیده در بخش‌های مختلف خبر قدر‌دانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار