استاندار: تکمیل طرح‌های آبرسانی منابع آب آشامیدنی استان بوشهر را پایدار می‌کند

بوشهر(پانا) - استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های آبرسانی استان بوشهر در ۱.۵ سال گذشته در طول ۴۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است گفت: تکمیل طرح‌های آبرسانی، منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر را پایدار می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۴۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: تکمیل طرح‌های آبرسانی منابع آب آشامیدنی استان بوشهر را پایدار می‌کند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از بهبود وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر، به سبب اجرای طرح‌های آبرسانی است اظهار داشت: کاهش مشکلات تامین آب آشامیدنی استان بوشهر بخشی به سبب بارش‌های باران سال قبل و بخشی هم پیگیری و اجرای طرح‌های آبرسانی بوده است.

وی، با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر در 1.5 سال قبل در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است تصریح کرد: تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر بخشی از برنامه‌ها و طرح‌ها است.

استاندار بوشهر، اصلاح شبکه آبرسانی را از دیگر طرح‌های اجراء شده دانست و افزود: نوسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر از کارهای بی‌نظیر بود که 5 استان کشور در اصلاح، بهسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده شهرها همکاری و مشارکت دارند.

گراوند با بیان اینکه خدمات دولت باید اطلاع رسانی شود افزود: خدمات قابل توجهی در اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر شده است که انتظار می‌رود این مهم اطلاع رسانی شودتا مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.

وی، از تامین منابع پایدار آب آشامیدنی در شهرها خبر داد و بیان کرد: نبود مشکل در نقاط شهری استان بوشهر نشان از خدمات، فعالیت و تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار بوشهر مشکل آب آشامیدنی این استان را تاریخی دانست و افزود: مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر مربوط به امروز نیست که با تلاش و جدیت مسئولان این مشکل در حال برطرف شدن است.

گراوند، پیگیری و رصد مداوم طرح‌ها و اجرای پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اگر این پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام و طرح‌ها اجراء نمی‌شد شاید بارندگی‌ها در برخی نقاط در تامین آب آشامیدنی اثری نداشت.

وی، از افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن شهرهای بوشهر و کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان در شبانه‌روز 10 هزار و 500 متر مکعب افزایش یافته و حجم تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان از 10 هزار به 12 هزار و 500 متر مکعب و تولید آب در پروژه بوشهر نیز از 10 هزار به 18 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که با وجود مشکلات و گرفتاری‌های دولت ، ولی کارهای و طرح‌های آبرسانی بدون وقفه اجراء شد گفت: اکنون که دولت سخت‌ترین دور مالی را تجربه می‌کند با همه مشکلات یک لحظه سستی در مدیریت‌ها و اجرای طرح‌ها نبوده و مسئولان مجاهدانه در حل مشکلات تلاش می‌کنند.

گراوند با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده با همدلی، هم‌افزایی و همکاری مسئولان، مدیران و پیگیری نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی محقق شده است گفت: سفر رئیس جمهور و اعتبارات مصوب این سفر تاثیربه‌سزایی در اجراء و تکمیل طرح‌های عمرانی داشته و این اعتبارات در بخش اجرای طرح‌های آبرسانی اثرگذاری مطلوبی داشته است.

وی، با قدردانی از خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی افزود: به صورت مرتب در یکسال گذشته جلسات پیگیری اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تشکیل شده که نقش مهمی در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها داشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این طرح‌ها در راستای رفاه، آسایش و آرامش مردم تدوین و اجرایی شده خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی، وضعیت تامین آب آشامیدنی استان بوشهر را به شرایط طبیعی و نرمال رسانده که تکمیل طرح‌های آبرسانی، منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر را پایدار می‌کند.

گراوند بر تسریع در اجرای طرح خط انتقال آب از سد کلمه دشتستان تاکید و تصریح کرد: روند اجرایی سد کلمه مطلوب است که در این راستا لازم است اجرای خط انتقال آن هم تسریع شود.

وی، پیگیری برای تکمیل شبکه برق ایستگاه پمپاژ آب دیلم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کمک شود تا این ایستگاه آب در موعد مقرر تکمیل و افتتاح شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی روستاهای عسلویه ، دشتی و تنگستان افزود: برای تسریع در خط انتقال آب سیراف به جم به‌زودی اعتبار جدیدی ابلاغ می‌شود که نقش مهمی در تسریع آن دارد.

گراوند اجرای آب شیرین‌کن 17 هزار متر مکعبی برازجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجهیزات کاهنده مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی و ادارات نصب شود تا این دستگاه‌ها در صرفه جویی مصرف آب پیشگام باشند.

وی اجرا و احداث سد کاردنه دشتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اعتبار این سد به‌زودی تامین می‌شود که با تامین اعتبارات ملی ساخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار