توسعه آب رسانی به روستاهای گیلان از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان از عزم جدی دولت یازدهم برای توسعه آبرسانی به روستاها از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۰۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ، محمدعلی فر امینی در نخستین جلسه کارگروه انسجام بخشی آب و آبفای کشور در سال 95 که در این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه تخصیص ردیف اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی کشور در دولت یازدهم صورت گرفته، افزود: در سال گذشته، یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار از این صندوق و ردیف ملی برای حوزه آب شرب روستایی گیلان مصوب شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال قبل، 230 میلیارد ریال از این اعتبار به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای ساخت و تکمیل مجتمع های آبرسانی اختصاص یافت.
فر امینی اظهار کرد: با تخصیص کامل اعتبارات صندوق توسعه ملی به 85 هزار نفر در 165 روستای گیلان آبرسانی می شود.
وی ادامه داد : امسال نیز پیشنهاد اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه آب شرب روستایی گیلان را داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: پیش بینی می شود در سال جاری با تخصیص اعتبارات صندوق و اجرای پروژه های آبرسانی مختلف در روستاهای استان، شاخص بهره مندی روستاییان گیلان از نعمت آب شرب 5.7 درصد افزایش یابد.
به گفته فر امینی، هم اکنون یک هزار و 746 روستای گیلان با جمعیتی بیش از 821 هزار نفر از آب آشامیدنی مناسب و سالم برخوردارند.
وی یادآور شد : آب شرب این تعداد روستا از طریق 453 حلقه چاه و 814 دهنه چشمه در حال تامین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار