عشایر ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی را تولید می‌کنند

ارومیه(پانا)-مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر ۲۵ درصد از تولیدات دامی و پروتئینی این استان را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عشایر ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی را تولید می‌کنند

بهرام زینال زاده اظهار داشت: با این آمار عشایر ۱۵ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن شیر و سه هزار تن پشم را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر این استان با تولید سالانه ۱۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع انواع قالی و قالیچه، ۱۰ درصد تولیدات عشایری کشور در بخش داری را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: تولید سالانه ۱۹ هزار جفت انواع کلاه، دستکش، پاپوش و گیوه از دیگر محصولات غیرداری است که توسط عشایر آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع عشایر این استان سالانه ۳۲۰ هزار تن انواع محصولات دامی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال را تولید و روانه بازار می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر از جمعیت این استان معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در ۱۶ شهرستان و ۳۳۶ روستای مختص عشایر زندگی می‌کنند.

زینال‌زاده گفت: عشایر آذربایجان‌غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری مهمترین هدف اصلی دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، افزود: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار