مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد:

برپایی چادرهای عشایری در ۲۰ نقطه آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ایام نوروز در ۲۰ نقطه استان چادرهای عشایری بر پا شده بود.

کد مطلب: ۹۰۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی چادرهای عشایری در ۲۰ نقطه آذربایجان غربی

جلیل جباری اظهار کرد: در ایام نوروز در ۲۰ نقطه استان چادرهای عشایری بر پا شده بود که در این چادرها تولیدات عشایری و غذاهای محلی برای مسافران نوروزی عرضه می شد.

وی با بیان اینکه تجربه زندگی روستایی و عشایری یکی از تجربه های مورد علاقه مسافران است، افزود: از این رو طرح استقرار این چادرها در استان های دارای زندگی عشایری داده شد تا عشایر در این چادرهای بتوانند گوشه ای از زندگی خود از جمله پخت غذا را به نمایش بگذارند.

جباری با بیان اینکه واحدهای بومگردی روستایی نیز برای تجربه زندگی روستایی در کنار پایین بود قیمت اقامت در این واحدها، فرصت خوبی را برای مسافران فراهم کرده است، ادامه داد: ۱۶ واحد فعال بومگردی در استان وجود دارد که امسال اغلب این واحدها پذیرای مسافران بوده اند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای حمایت از سرمایه گذاران در بخش توسعه گردشگری آمادگی کامل دارد، عنوان کرد: افراد می توانند با ارائه طرح برای ایجاد واحدهای بومگردی و یا سایر بخش های سرمایه گذاری به این اداره مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار