500 هزار نفر فاقد کارت ملی هوشمند در فارس

شیراز (پانا) _ مدیرکل ثبت احوال استان فارس از هوشمند نبودن کارت ملی بیش از 500 هزار نفر در استان خبر داد و افزود: این در حالی است که صدور این کارت در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۳۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
500 هزار نفر  فاقد کارت ملی هوشمند در فارس

علیرضا انصاری در نشست شورای هماهنگی و شورای راهبردی جمعیت ثبت احوال ، که با حضور استاندار فارس برگزار شد اظهار داشت: تاکنون 86 و نیم درصد از افراد بالای 15 سال در فارس صاحب این کارتها شده اند.

انصاری با اشاره به اینکه از مهرماه کارت ملی هوشمند کاربردی می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که با ارائه مدارک، درخواست کارت هوشمند بدهند می توانند با گرفتن یک رسید و کد رهگیری ازخدمات بانک‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در ادامه این نشست اضافه کرد : خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه است به ویژه در امر فرزندآوری و فرزند‌‌پروری که با چالش روبه‌رو شده و برای مقابله با این معضل ها سازمان بهزیستی در حال رصد و براندازی آسیب‌های اجتماعی است.

مرتضی موسوی با اشاره به کلاس های قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: برای استحکام بیشتر خانواده ها ما افراد متخصص دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکتری را شناسایی کرده و برای آنها آموزش 30 ساعته تهیه دیده ایم که اکنون به عنوان مشاور در کنار ما مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: تدوین سند ملی و تشکیل شورای سالمندی و آموزش مهارت‌های زندگی از دوران مهد‌ کودک، دانش‌آموزی و دانشجویی از دیگر برنامه‌های عملیاتی و اجرایی این نهاد است.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار