مدیر کل استاندارد ایلام : وسایل غیر استاندارد در شهربازی های ایلام متوقف شدند

ایلام (پانا)_مدیر کل اداره استاندارد ایلام از پلمپ تعدادی از وسایل غیر استاندارد در شهربازی های شهر ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل استاندارد ایلام : وسایل غیر استاندارد در شهربازی های ایلام متوقف شدند

مهناز همتی گفت: از ابتدای تیرماه سال‌جاری تاکنون بازرسی به‌عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و اماکن، از مجموع شش شهربازی، نه دستگاه وسیله بازی غیراستاندارد بخش خصوصی واقع در پارک کوثر شهر ایلام پلمب شده است.

وی افزود: هم‌اکنون دو وسیله شهربازی در فرایند استاندارد سازی قرار دارند و هفت وسیله بازی که فک پلمب شدند جهت پلمب مجدد در دستور کار مراجع قضایی قرار دارند.

مدیر کل استاندارد ایلام بیان داشت: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به‌منظور تامین ایمنی و سلامتی استفاده کنندگان، وسایل بازی و تجهیزات شهربازی در کشور مشمول استاندارد اجباری است.

وی بیان داشت: از آنجایی که ایمنی و سلامت مردم خط قرمز استاندارد است، لذا در صورت همکاری مالکین و بهره‌برداران این‌گونه وسایل، اداره کل استاندارد استان نیز تمام تلاش خود را برای استانداردسازی ۱۰۰ درصد وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی موجود در استان در راستای حفظ سلامت و تأمین ایمنی فرزندان و نونهالان این خاک و بوم به کار خواهد گرفت.

همتی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات بازی در شهربازی و پارک‌ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است و این تجهیزات از سوی شرکت بازرسی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بررسی و مجوز نصب به آن‌ها داده می‌شود.

لازم به ذکر است، سال گذشته دو شهربازی سرپوشیده و هفت وسیله بازی مستقر در سطح شهر ایلام به‌دلیل عدم استاندارد پلمب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار