موتورخانه 50 دانشگاه ومدرسه در استان ایلام بازدید استاندارد سازی شدند

ایلام (پانا) - مدیر کل اداره استاندارد ایلام از بازبینی و استانداردسازی 50 موتورخانه رادیاتور دانشگاه ها و مدارس ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
موتورخانه 50 دانشگاه ومدرسه  در استان ایلام بازدید استاندارد سازی شدند

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل اعتبارات این اداره کل تعداد 50 مورد بازرسی معاینه فنی از موتورخانه ساختمان های دستگاه های اجرایی استان و دانشگاه ایلام( 37 موتورخانه) و مدارس( 13 موتورخانه) صورت گرفته است که از این تعداد 40 مورد با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته و 10 مورد نیز با استاندارد 16000 مغایرت داشته‌اند که لازم است این موتورخانه ها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه مورد تعمیر اساسی قرار گیرند و نسبت به رفع ایرادات آنها اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: معاینه فنی موتورخانه‌ها روشی بسیار سودمند، کم هزینه و زود بازده برای عارضه یابی، کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای آلاینده محیط زیست در بخش ساختمان است.

همتی در ادامه افزود: یکی از دلایل انتشار آلاینده ها در شهرها، موتورخانه ها می باشند که دلایل آن شامل تجهیزات نامناسب و ناایمن، عدم رعایت اصول صحیح نصب و اجرا، بهره برداری، تعمیر و نگهداری نادرست، عدم بازرسی و نظارت دوره ای از موتورخانه ها می باشد و تاکید کرد که با اجرای این طرح حجم زیادی از مشکلات ناشی از آن رفع می شود.

همتی در پایان تأکید کرد: بازرسی معاینه فنی موتورخانه ها دارای اعتبار 6 ماهه می باشد و لازم است موتورخانه ها در طی یک سال دو مرتبه مورد بازرسی و معاینه فنی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار