رییس سازمان دانش آموزی خوزستان در گفت و گو پانا

هدف آموزش و پرورش از طرح ساماندهی پوشاک مدارس کوتاه کردن فرآیند تولیدو توزیع ،برای خانواده‌هاست

بسیاری از پیمانکاران متقاضی اجرای طرح پوشاک شرایط تولید را ندارند

اهواز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با اشاره به هدف آموزش و پرورش از واگزاری طرح ساماندهی لباس فرهم مداری به سازمان دانش آموزی گفت : هدف آموزش و پرورش از طرح ساماندهی پوشاک مدارس کوتاه کردن فرایند تولیدو توزیع ،برای خانواده‌ها و دانش آموزان است و بسیاری از پیمانکاران متقاظی اجرای طرح پوشاک شرایط تولید را ندارند.

کد مطلب: ۹۴۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف آموزش و پرورش  از طرح ساماندهی پوشاک مدارس کوتاه کردن فرآیند تولیدو توزیع  ،برای خانواده‌هاست

در حاشیه برگزاری سومین نشست کارگروه ساماندهی طرح پوشاک مدارس که با حضور روسای نواحی 4گانه اهواز در سازمان دانش‌آموزی خوزستان برگزار شد علیرضا مسرور در خصوص اینکه پیرامون چه موضاعاتی در این نشست بحث و تصمیم گیری شد به پانا گفت: مابرای پشتیبانی از طرح ساماندهی پوشاک هر از چند گاهی روسای سازمان‌های نواحی و مناطق استان را دور هم جمع می کنیم و مسْولین را در روند پیشرفت کار مورد ارزیابی قرار می دهیم .امروز هم با توجه به اینکه دستور العملی که اخیرا به دستمان رسیدو و مفاد آن تکمیلی هم بود تشکیل جلسه دادیم تا هم یک گزارش از،روند کار تا کنون داشته باشیم و هم تغییراتی که لازم بود درخلال کار اتفاق بیافتد را به‌مسئولین نواحی و مناطق انتقال بدهیم .


رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان در پاسخ به این پرسش که ملاک سازمان در روند اجرای طرح ساماندهی لباس فرم مدارس چیست بیان کرد:ما طرح پوشاک را روی ریل سال های گذشته دنبال میکنیم و تغییرات خاصی ایجاد نکردیم چون به محض ابلاغ به ما بخشی از کار انجام شد. از سویی در کل استان از طرف کارشناسی های انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق اقدامات اولیه صورت گرفته بودکه تایید و تغییراتی که کمک به بهبود و پیشرفت روند اجرایی طرح می کند آنها را ایجاد و پیگیری کردیم .

مسرور ادامه داد:. تقریبا من با تیمی که سال های گذشته با انجمن اولیاء مربیان در خصوص این طرح کارکردند،کار کردیم .و هم اکنون در تلاشیم که معایب سال های گذشته را کم،و محاسنی که بایستی در خلال پیشرفت کار انجام بشود را افزایش بدهیم .اکثر پیمانکار هایی که الان هستند از پیمانکار های خوش نام این طرح در سالهای گذشته هستند و فهرستی از ،پیمانکار هایی که احیانا در سالهای گذشته در اجرایی شدن این طرح مشکل داشتند یعنی نتوانستند تعهدات و الزامات را برآورده کنند وپوشاک مناسب،در اختیار دانش آموزان قرار بدهند ان ها را از چرخه ی تولید خارج کردیم.


دبیر کارگروه طرح ساماندهی پوشاک مدارس در خصوص اینکه بومی سازی تولید،لباس فرم مدارس چه تاثیری برفضای مدارس خواهد گذاشت اظهار کرد :بینید ما بومی سازی نمی کنیم درواقع تولید را،بومی کردیم شرایطی فراهم کردیم که پیمانکار هایی که در مناطق هستند وظیفه تولید برای مدرسه را عهدار باشند. دلیل این کار هم این است که هدف از طرح ساماندهی پوشاک مدارس کوتاه کردن فرایند تولید و توزیع برای خانواده هاست یعنی خانوداه ها بتوانند به راحتی پوشاک مورد نیاز دانش آموزانشان را با سرعت بالا ،کیفیت و قیمت مناسب دریافت کنند به همین دلیل پیمانکارها را الزام کردیم که حتما در کنار مدرسه یا نزدیک ترین نقطه به مدرسه باشند.
مسرور در بخشی دیگر بااشاره و توجه به رویکردهای فرهنگی در طرح پوشاک مدارس تصریح کرد:
قطعایکی از دلایلی که آموزش وپرورش وارد این حوزه شد توجه ویژه به شرایط حال فرهنگی جامعه ورعایت اصول و ارزشهای پذیرفته شده در جامعه است وبه همین دلیل آموزش پرورش از این طرح پشتیبانی می کند تا ما بتوانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم که پوشش دانش آموزان درواقع موید فرهنگ ایرانی اسلامی ما باشدو خدایی نکرده از تنوع وتکثر بیش از اندازه تا حدودی جلوگیری بشود که رویه های منسجم ومنظمی در تهیه پوشاک شکل بگیرد.


مسرور با اشاره به چالش های مجود درروند اجرای این طرح هم یادآورشد:در هر کاری طبیعتا چالش هایی وجود دارد بحث پوشاک هم با مشکلاتی رو،به رو هست .

بسیاری از،پیمانکار ان شرایط تولید را،ندارند و شرایطشان حداقلی است و منتهی به حس کرامت دراولیاء دانش اموزان نمی شود. با توجه به مشکلاتی که در سایز گیری، تولید ،محل توزیع محصول در محلهای نا مناسب آموزش پرورش ،پشتیبانی طرح هم از این جهت به عهده گرفته است که سایز گیری و توزیع پوشاک در مدارس صورت بگیرد تا محیط مناسبی را بتوانیم برای اولیاء فراهم کنیم و دانش اموزان مجبور نباشند به کوچه پس کوچه هایی که شاید شرایط توزیع یا سایز گیری در آنجا پیش بینی نشده باشددر گیر شوند.او در ادامه به چالشهای ایمنی و استاند اردهای محیط کار پیمانکاران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از چالش های ما این است که پیمانکارها شرایط ان سالن ها ی مورد نیاز را در اختیار ندارند.

ازچالش های دیگر که می شود از آن نام برد افزایش شمار متقاضیان اجرای طرح است .تعداد متقاضیان بالاست و طبیعتا انتخاب بین انها کار دشواری است. با توجه به درجه بندی نشدن پیمانکار ها ،پیمانکار ها درجه بندی نشده اند ، دارای نظام طبقه بندی شده منظم نیستند بنابراین همه خودشان را ذیحق می دانند که کار بگیرند ولی کار هم ممکن است به همان نسبت وجود نداشته باشد یا اگر هم هست در هر حال بهتراست که متمرکز تر و از تعداد زیاد پیمانکاران جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار