رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

اردوی ملی، عرصه ظهور استعدادهای دانش آموزان است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: اردوی ملی از یک طرف، عرصه ظهور استعدادها و از طرف دیگر عرصه رقابتی است در کل کشور که تمامی استان ها سعی می کنند با یک عملکرد خوب، پرچم استان خودشان را بالا ببرند.

کد مطلب: ۹۲۹۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی ملی، عرصه ظهور استعدادهای دانش آموزان است

اسحاق اکبری در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه اردوی ملی پیشتازان، همه سیاست‌های آموزش و پرورش را دنبال می‌کند، برگزاری اردوی ملی پیشتازان را فعالیتی گروهی و مؤثر توصیف کرد که در آن دانش‌آموزان می‌توانند در فضای طبیعی، زندگی را تجربه کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در اردوی ملی، عملاً زندگی را تجربه می‌کنند و در فضای طبیعی همه فعالیت را خودشان انجام می‌دهند. همچنین دانش‌آموزان در اردوی ملی، در کنار هم بودن، باهم بودن و زیستن را در چادر در چهار روز تمرین می‌کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: اردوی ملی تنها اردویی است که تمام سیاست‌های آموزش و پرورش را دنبال می‌کند؛ چرا که محور این اردو، مهارت و فضای عمومی آن نشاط، معنویت و کار گروهی و تیمی است.

فعالیت های سازمان دانش آموزی، منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین است

اکبری، فعالیت های سازمان دانش آموزی را منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسب و بازوی توانمندی برای فعالیت حوزه پرورشی و فرهنگی در نهاد تعلیم و تربیت است که می تواند به اجرای بخشی از برنامه های این حوزه کمک شایان توجهی نماید.

وی اظهار کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی در بخش های اصلی خود، مبتنی بر تربیت اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و دینی دانش آموزان است که کاملا منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به عضویت حداقل 700 مربی و 10 هزار دانش آموز تشکیلاتی در سامانه سازمان دانش آموزی استان سمنان، گفت: یکی از مشکلات عمده و اساسی ما، بحث آموزش دانش‌آموزان پیشتاز و عدم تخصیص ساعت مشخص جهت آموزش آنان است.

اکبری با عنوان این مطلب که سامانه های پوشاک مدارس، بوفه مدارس و سرویس مدارس از جانب وزارت آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی واگذار شده است، گفت: در صورت موافقت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، اولویت اصلی سازمان دانش‌آموزی استان در سطح استان، شهرستان و منطقه در زمینه پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس، نظارت بر عملکرد این اماکن و همچنین کمک به بهبود تغذیه دانش‌آموزان محروم است که این امر برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به وعده‌های غذایی سالم انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزیر آموزش‌وپرورش لباس فرم مدارس را در یک نامه به سازمان دانش‌آموزی واگذار کرده است، اظهارداشت: بنابراین باید سیاست‌ها را برای اجرای این موضوع تعیین کنیم. بوفه و سرویس مدارس هم به سازمان دانش‌آموزی واگذار و در قالب تفاهم‌نامه‌ای سازمان مکلف به نظارت بر این موضوع شده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه اهدافی نظیر توسعه فرهنگ پوشش اسلامی ایرانی، ارتقاء کیفیت لباس فرم دانش‌آموزی، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت لباس فرم دانش‌آموزی و حمایت از کالای ایرانی در ایجاد رونق اقتصادی و تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در پروژه لباس فرم دانش آموزی دنبال می‌شود، گفت: در پروژه سرویس مدارس نیز علاوه بر نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رانندگان خودروهای حمل و نقل دانش‌آموزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی تربیتی؛ نظارت بر امور اجرایی و مدیریت سرویس مدارس در سطح کشور نیز به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.

اکبری در ادامه به دستور جلسه یعنی مد و لباس فرم دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: بنا داریم به این موضوع ورود حداقلی بر مبنای سیاست‌گذاری با چارچوب نگاه کلی داشته باشیم. قطعاً باید رنگ، نوع و مد را به سلیقه دانش‌آموزان واگذار کنیم تا بر اساس اقتضائات کلی، چارچوب‌ها و رویکرد مدرسه‌محوری باشد.

وی افزود: باید بحث لباس فرم مدارس را با حضور نمایندگان معاونت‌ها آسیب‌شناسی کنیم و بر مبنای آن و کارهای پژوهشی ورود حداقلی، بیان چارچوب کلی، مشارکت دانش‌آموزان و اولیا، منطبق با آئین‌نامه اجرایی مدارس داشته باشیم. لازم است مدرسان ویژه خانم را در بحث عفاف و حجاب داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار