پروژه مهر / معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه :

سند تحول بنیادین به دنبال رشد همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه است

کرمانشاه (پانا) - ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سند تحول بنیادین به دنبال رشد همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۹۴۲۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین به دنبال رشد همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه است

ناهید فضلی دبیر سند تحول استان در همایش پروژه مهر مدیران مدارس ناحیه یک، تعقل را اولین نیاز رستگاری برشمرد و لازمه­‌ی تعقل را داشتن دانش دانست و نشر و اشاعه تعقل محوری در بین دانش­‌آموزان را، طبق سند تحول بنیادین مهم‌ترین وظیفه مدیران ذکر کرد.

دبیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: سند تحول بنیادین به دنبال رسیدن به حیات طیبه یا به دیگر معنا همان رشد همه جانبه است و بر اساس آیین‌­نامه فلسفه تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران برآنیم تا در سال تحصیلی پیش رو به سمت این مهم حرکت کنیم.

فضلی ضمن تشریح چگونگی اجرایی شدن برنامه­‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش در سال 1398 خاطر نشان کرد: تمام برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در آموزش و پرورش باید بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت باشد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان، مهر را آغازی بر شکفتن و رویش دانست و شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و فراهم‌کردن شرایطی آرام و دل­‌چسب و بدون استرس را از وظایف آموزش و پرورش استان در قبال دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی گفت: برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، معاونت‌ها و سایر ادارات داخلی احصا شده و به استان‌ها ابلاغ گردیده در استان نیز برنامه‌های برش خورده استانی تدوین و به مناطق ارسال شده است.

وی به تشکیل نشست­‌های قطبی در سطح استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: خروجی برنامه تفکیکی منطقه بصورت یک­‌پارچه در قالب چهار میز برنامه­‌ریزی دوره های تحصیلی 3-3-3-3به مدارس ابلاغ و مدارس بصورت یک­پارچه و تلفیقی برنامه‌های خود را دریافت می‌نمایند و با توجه به نیاز مدرسه بتوانند برنامه‌های متناسب با شرایط خود را تهیه و به مرحله اجرا در آورند.

در ادامه محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، ضمن مثبت شمردن این­گونه همایش‌ها از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان پیشتاز و پیش رو در اشاعه امور آموزشی و پرورشی، تقدیر و تشکر ویژه کرد و در خصوص پروژه مهر با محوریت سند تحول بنیادین، کنترل گرایشات دانش‌آموزان را در عصر جهانی شدن بدنه اصلی این مسیر خواند.

بسامی افزود: امروز دیدگاه جهانی در بحث آموزش با دو رویکرد در حال پیشرفت است که اولین آن توجه به رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای است و دومین اصل نظام‌مند شدن آموزش بر اساس اصول تبیین شده است که ایستادگی‌های غیر تخصصی و سلایق و علاقه‌های شخصی از مشکلات این بخش است.

در پایان امرایی مدیر آموزش و پرروش ناحیه یک ضمن تبریک ایام عملیات غرور آفرین مرصاد و اقتدار بین‌المللی نظام در مواجه با چالش‌های دشمنان انقلاب، از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه نام برد و در همین راستا به اهمیت و مدیریت اصل هدایت رشته‌ای اشاره نمود و از آن به عنوان ضامن رسیدن به موفقیت‌های دانش‌آموزان و جامعه نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار