پروژه مهر/ معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

عدالت آموزشی و تربیتی حق کودکان است

کرمانشاه (پانا) - ناهید فضلی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر سند تحول بنیادین استان در جمع دهیاران منطقه ماهیدشت گفت: آموزش و پرورش به تنهایی متولی امر تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی نیست و برای تربیت و رشد همه جانبه و متوازن نیازمند همکاری سایر نهادهای تاثیر‌گذار هستیم.

کد مطلب: ۹۴۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی و تربیتی حق کودکان است

نشست هم اندیشی مسائل آموزشی و تربیتی با حضور ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان، بخشدار، دهیاران، شورای شهر منطقه ماهیدشت ، مدیر و معاونان آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت، کارشناسان حراست و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد .

ناهید فضلی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از تلاش همکاران در خصوص روند اجرای برنامه­‌‌های آموزش و پرورش، به اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه ماهیدشت اشاره کرد و از ارسال به موقع برش سند تحول توسط منطقه ماهیدشت که موفق به تدوین برنامه اجرایی سال 98 به عنوان اولین منطقه در سطح استان شد، از مدیر آموزش و پرورش ماهیدشت تقدیر کرد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان سند تحول بنیادین را راهکاری مطمئن وچهارچوبی استوار برای برنامه‌ها و راهکارهای آموزش و پرروش دانست و افزود: اجرای ساحت­‌های شش گانه سند تحول بنیادین و رشد همه‌جانبه فرزندان­مان بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی مورد تأکید است، فرزندان برومند ایران اسلامی، دانش­‌آموزان ما باید در همه جنبه­‌ها رشد کنند و آینده ساز جامعه خویش شوند.

وی در ادامه توجه به مناطق روستایی و محروم و اجرای عدالت آموزشی در این مناطق را از اولویت­ آموزش ابتدایی استان دانست و گفت: دانش­آموزان دورافتاده ­ترین مناطق روستایی و عشایری استان باید از عدالت آموزشی برخوردار باشند و همه ما باید پیگیر اجرای عدالت آموزشی و تربیتی باشیم.

وی به عدالت جنسیتی که یکی از مؤلفه‌های عدالت آموزشی است نیز اشاره کرد و افزود: در دوره ابتدایی توجه به آمار دخترها و پسرها نشان می‌دهد در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی یکی دیگر از شاخص­های عدالت آموزشی را آموزش معلمان و توسعه­ی حرفه­ای آنان عنوان کرد که در این راستا دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ضمن خدمت و خودآموزی اجرا شده است.

به همین مبنا در جهت بسترسازی برای توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از باز تولید فقر، ضروری است آموزش و پرورش به عنوان محور اصلی برنامه­‌های آموزشی مورد توجه ویژه قرار گیرد و آموزش کودکان پیش‌دبستانی در گروه سنی 4 تا 6 سال در مناطق کمتر برخوردار و محروم مورد توجه قرار گیرد.

فضلی یکی دیگر از اقدامات خوب انجام گرفته در زمینه کاهش نرخ تکرار پایه را شناسایی و رصد دانش‌آموزان نیاز به تلاش بیشتر عنوان کرد که با برنامه‌ریزی­‌های تیم آموزش ابتدایی استان، نواحی و مناطق و تمام معلمان عزیز و تلاشگر و مدیران مدارس، امید است از تمام ظرفیت­ها در جهت کاهش نرخ تکرار پایه استفاده شود که این راستا منطقه ماهیدشت اقدامات خوبی را انجام داده است.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان یکی از راه‌های تحقق عدالت آموزشی را برگزاری دوره پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دورافتاده استان دانست، عدالت آموزشی را لازمه جامعه توسعه‌‌یافته خواند و از تلاش و همکاری دهیاران و مراکز بهداشت و درمان روستایی تقدیر کرد و گفت: در سال گذشته بالاترین میزان جذب پیش‌دبستانی در سطح کشور را به‌دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی ازمؤلفه­‌های جامعه متعالی و توسعه‌یافته عدالت آموزشی و تربیتی است که در سند تحول نیز از آن به‌عنوان یکی از راهبردهای بسط و گسترش عدالت آموزشی نام برده ‌شده‌است.

در ادامه بخشدار مرکزی منطقه ماهیدشت آموزش و تربیت دانش‌آموزان را مهم­ترین گام در جهت داشتن آینده­ای پر امید دانست و افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری سایر نهادهای تاثیرگذار در سطح منطقه ماهیدشت بتوانیم بالاترین میزان جذب پیش‌دبستانی را داشته باشیم و در این راستا از تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان تقدیر کرد.

در ابتدای این نشست علی‌اشرف بگلری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت ضمن ارائه گزارشی در خصوص مسائل آموزشی، اداری و عمرانی منطقه افزود: عدالت آموزشی نقش بسیار مؤثری در روحیه دانش‌آموزان و آینده آن‌ها و پیشرفت و توسعه جامعه دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار