4 هزار معدن در کشور فعال نیست

تهران (پانا) -  معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه حدود چهار هزار معدن در کشور غیرفعال است، می‌گوید سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود.

کد مطلب: ۹۴۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
4 هزار معدن در کشور فعال نیست

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور افزود: دولت به تنهایی به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک نیست، بلکه با بسترسازی و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی،‌ این برنامه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: آمارهای منتشر شده حاکی است، ۹۸.۳ درصد از معادن ایران کوچک مقیاس است. ۸۵ درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و ۶۵ درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

غریب پور گفت: ایمیدرو امسال احیا و فعال‌سازی ۱۵۰ معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل یک هزار نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن نیز مورد توجه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: احیا و فعال‌سازی معادن‌ کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می‌شود و همسو با برنامه رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

وی همچنین به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و گفت: پیش از این در دولت یازدهم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت جدید اکتشافی در وسعت ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار